Jump to content

Savner info om NM felt.


Fozzy357

Recommended Posts

Er det bare meg eller er det alle påmeldte som finner hverken kontakt telefon, eller en enkel vei beskrivelse til "møte stedet"?

 

Et lite tips til LSS: Legg ut et telenummer til skyttere.(Mysen hadde 24 timers nummer!)

Tips #2 Ved å legge ut et kart til NM, så slipper LSS å betjene 10000 telefoner på mandag

(hvilken nummer?).

Tips #3 Ikke bytt hjemmeside til NM side, en link hadde alle forstått.

Tips #4 En "fomlesone" har vi alle på hotell rommet. Vi ønsker en sone hvor vi kan teste skudd. Mysen hadde både "gungan" og stabile mål å skyte på.

 

Håper på det beste, da det er tross alt er mange som bruker en hardt fortjent ferie på dette.

Link to comment
Share on other sites

Tips #4 En "fomlesone" har vi alle på hotell rommet. Vi ønsker en sone hvor vi kan teste skudd. Mysen hadde både "gungan" og stabile mål å skyte på.

 

Teste skudd? Og jeg som trodde at jeg var sent ute (som vanlig) med å lade for NM..............

Link to comment
Share on other sites

Det er litt skremmende at det har ikke kommet verken positivt eller negativt på mitt innlegg.

Vet alle hvor banen ligger? Og ikke minst hvem skal en ringe til?

Det er nok bare meg og mine som ikke forstår.

 

Vel møtt, hvis jeg finner frem!

Link to comment
Share on other sites

står litt om dette på heimesida, men ikkje mykje som tidlegare nevnt.

 

kutta direkte frå sida:

i år FELT-NM for 4. gang. Se www.larviksportsskyttere.no

 

Stevnet vil bli avviklet på vår feltbane i Vestmarka i Larvik. Sekretariatet vil bli lagt til Nanset Idrettsanlegg. Her vil alle aktiviteter bli foretatt. Vi vil busse dere frem og tilbake.

 

Slik eg forstår dette er møteplass på Nanset. Er i alle fall det eg planlegger å møte.

 

Det eg lurer på er f.eks kor lang tid i forkant ein bør møte for å få kontrollert våpen å vere klar til start.

Einaste eg fant var at lag vart ropt opp 15 min før start. Vil tru det tek litt tid å sjekke avtrekk og slikt.

 

Her er i alle fall ein kartlink.

 

http://www.gulesider.no/kart/#lat%3D6548121.23165%26lon%3D559431.32309%26zoom%3D16%26layers%3DB0000%26q%3Dnanset%2520idrett%26offset%3D0%26tab%3Daddress

Link to comment
Share on other sites

Er behov for en link til et kart som forteller hvor ting foregår.

Mange som har ventet på dette og lurt på hva skjer.

 

Linken til Nanset Idrettsanlegg, var ok, men kan dette være området det der alle skal parkere,,, det kan umulig være plass til alle der :D

Klikk på flyfoto, så ser du mer..

 

Jeg regner med at det er merket fra E-18 , så da går det vel greit :D

Link to comment
Share on other sites

Det vanlige er at man møter opp til våpenkontroll og innsjekking MINST 1 time FØR man skal ut å skyte. Så ved stor pågang er det lurt å komme kanskje ett par timer før man skal ut å skyte så slipper man å stresse.

 

Man trenger ikke vite hvor mans kal skyte siden man blir busset ut til løypa, men man må jo vite hvos man skal møte opp. Utover dette så finner man den infoen en trenger via nettsidene, det er ihvertfall min mening :-)

 

Tror det også kan være en fordel å teste våpen så godt en kan FØR en stiller til NM, siden det kan blir problematisk med innskyting/funksjonsskyting i nærhet av sekretæriatet....

 

K.

Link to comment
Share on other sites

Takker og bukker for info, Kjetil!

Det er litt synd at ikke Larvik står for dette, men de har sikkert henda fulle.

 

Men hvor står det på nettet, hvor en skal møte opp?

 

Jeg savner fortsatt et kontakt nummer.

Det kan hende at en skytter blir forsinket eller ikke kommer.. Det må være i ledelsens interresse å vite hvem som kommer til rett tid, for å så rokkere om på skyttererene.

Med 1900 pluss startere, så er det fint å ha fulle lag, og ikke 3 ekstra lag på kvelden.

 

Uannsett så blir dette gøy!

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Men hvor står det på nettet, hvor en skal møte opp?

Man møter jo alltid opp i sekretæriatet for innsjekking og våpenkontroll :-) men det visste du jo ;-) hehe

 

Men er enig at det hadde vært kjekt med ett tlf nr, men sjekker du terminlisten til Vestfold Skytterkrets finner du garantert tlf til de respektive klubbene ;-)

 

K.

Link to comment
Share on other sites

Men hvor står det på nettet, hvor en skal møte opp?

Man møter jo alltid opp i sekretæriatet for innsjekking og våpenkontroll :-) men det visste du jo ;-) hehe

 

Men er enig at det hadde vært kjekt med ett tlf nr, men sjekker du terminlisten til Vestfold Skytterkrets finner du garantert tlf til de respektive klubbene ;-)

 

K.

Det er vel litt søkt at en NM deltager må skjekke terminlistene for Vestfold, for å finne møte plassen til et NM, når LSS har satt sin hjemmeside til ren NM side?(Linken til påmelding er nevnt minst 4 ganger, men et eneste menneske eller telefon nummer å snakke med..?)

Men en enkel GPS kordinat er fraværende.

Det hadde kostet ingenting og bidratt til en jevnere tilsig av skyttere. Det blir litt galt når en skytter ikke får info om hvor det er, og ikke minst hvem en skal kontakte ved frafall, eller generelle spørsmål.

 

For ikke å nevne den omtalte "fomle sone" :roll: . I kun praktisk finnes det en slik sone.

Men på et Norges Mesterskap, bør det finnes en innskytnings sone. Hvis jeg ikke husker feil er faktisk dette et krav til et NM.

Link to comment
Share on other sites

Eg kan gjerne gjenta adressa sjølv om det ikkje er altfor mykje informasjon der.

 

http://www.larviksportsskyttere.no/

 

Her står det at alle aktiviteter er på Nanset idrettsanlegg og at me vil bli bussa vidare.

Lengre nede står det og at all parkering skal vere her.

 

Jeg må nok ha det inn med teskje :roll: !

Nanset sier meg svært lite. Men hvor er det da?

Føl deg fri til å fortelle oss hvor det ligger :roll: En enkel GPS koordinat hadde løst alle problemer.

 

Finner kun info om overnatting og påmelding på hjemmesidene til LSS.

 

Er det pængan som rår?

Håper og ikke tror det!

Link to comment
Share on other sites

Som sagt, er ikke uenig med deg i at det kunne vært ytterligere kontaktinfo på NM-sidene deres.

 

På den annen side tror jeg ikke verden endres raskest via et diskusjonsforum....... Har du forsøkt å ta kontakt med noen fra Hedrum sportsskyttere, som også er arrangører for årets NM? De har endel kontaktinfo på sine sider:http://www.hedrumsportsskyttere.org/

 

Når det gjelder område for funksjonsskyting, er det nok ikke et absolutt krav om dette. Ordlyden i det nye reglementet er:

 

8.25.7.4.2 - Det bør gis anledning til prøveskyting/funksjonsskyting på eget område.

Link to comment
Share on other sites

Som sagt, er ikke uenig med deg i at det kunne vært ytterligere kontaktinfo på NM-sidene deres.

 

På den annen side tror jeg ikke verden endres raskest via et diskusjonsforum....... Har du forsøkt å ta kontakt med noen fra Hedrum sportsskyttere, som også er arrangører for årets NM? De har endel kontaktinfo på sine sider:http://www.hedrumsportsskyttere.org/

 

Når det gjelder område for funksjonsskyting, er det nok ikke et absolutt krav om dette. Ordlyden i det nye reglementet er:

 

8.25.7.4.2 - bør gis anledning til prøveskyting/funksjonsskyting på eget område.

Hedrum er arransjør for årets NM? Trodde det var LSS.

Men like lite info finner vi der!

Hvis en klubb får tildelt et NM så bør gis anledning til prøveskyting/funksjonsskyting på eget område. Det BØR , mao vi forventer en skyteplass og ikke bli avspist med en "fomle" plass!

Skal en skytter skyte alle grenene så får LSS 2400,- inn i kassa. Men å løsne et eneste skudd før NM, det er forbudt.

Link to comment
Share on other sites

Tror det også kan være en fordel å teste våpen så godt en kan FØR en stiller til NM, siden det kan blir problematisk med innskyting/funksjonsskyting i nærhet av sekretæriatet....

 

Stiller meg totalt uforstående at ingen skjønner at i løpet av en uke med stell og transport, kan faktisk et våpen bli skadet. Da har alle behov for å skyte inn våpenet på nytt!

Kan det være så umulig å finne 100 kvadrat, å skyte på?

Virker som LSS har støp dette i stein.

Lille Mysen klarte å frembringe både skyteplass og vugge trening...for alle!

Link to comment
Share on other sites

Tror ikke det er noe problem, arrangøren (Larvik og Hedrum SS) har skytebaner i nærheten som kan helt sikkert benyttes. En innendørs bane ved Bommestad og en utebane der forrige NM ble avholdt. I tillegg har vi en bane som Porsgrunn Pk har ca 20 min å kjøre fra Larvik. Så mulighetene er mange, spørsmålet er vel hvordan dette kan fikses med tanke på hvem som har ansvaret osv...for dessverre så er det en del skyttere som roter noe helt Jæ... og det straffer oss alle sammen....

 

K.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Kom hjem på Lørdags kveld og jaggu var det kommet opp GPS kordinater....

Like bortkasta sent som aldri....

 

Ellers skal gutta og jentene i løypa ha masse ros!

 

Gleder meg masse til Sandenes skal ha NM. Da blir det ordnings tenker jeg!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...