Jump to content

Hjelp, jeg har ladet 50 skudd med feil krutt.


khpe

Recommended Posts

Jeg har ladet 50 stk .38 spl patroner med 2.5 grain N340 bak en 148 grain HBWC (NB! Hul-bas). -- Jeg trodde det var N320 jeg brukte, men jeg hadde tatt feil kruttflaske.

 

Kan denne ammoen brukes, eller må den kastes?

 

hilsen khpe

Link to comment
Share on other sites

Jeg tipper at du får en masse uforbrent krutt og fare for kule i løpet hvis du skyter disse. Det er vel ingen stor sak å banke ut 50 kuler med kulehammer. Når du har gjort det, bør du etter min mening seriøst revurdere laderutinene dine. Hvis du ved neste tifelle fyller 310- krutt i stedet for 340, kan du ha lagt et ganske stort egg :?

 

Jeg lader diverse rifle og pistolkaliber og tillater meg selv bare å ha en boks med krutt på benken.

Link to comment
Share on other sites

Når du har gjort det, bør du etter min mening seriøst revurdere laderutinene dine. Hvis du ved neste tifelle fyller 310- krutt i stedet for 340, kan du ha lagt et ganske stort egg

Ja! gjett...

 

Og jeg innrømmer at jeg har vært innom en ganske stor porsjon av de tabbene en fersk hjemmelader kan gjøre :oops:

Link to comment
Share on other sites

Må innrømme at en gang i min grønne ungdom glemte jeg å skru til låseskruen på kruttmålet mens jeg lada 9mm. Det resulterte (heldigvis) i at det ble litt mindre krutt i hylsa for hver patron, som igjen resulterte i at jeg stod som en idiot på feltstevne med ei kule fast i løpet og måtte løpe banen rundt for å finne noe å banke kula ut med. Gikk glipp av et par poster i løypa, men utrolig nok kom jeg ikke på siste plass (nest siste vel å merke :mrgreen: )

Link to comment
Share on other sites

som igjen resulterte i at jeg stod som en idiot på feltstevne med ei kule fast i løpet og måtte løpe banen rundt for å finne noe å banke kula ut med

Gjett om du ser ut som mer enn tosk om du gjør det med revolver og kula blir sittende midt i en hurtigserie, eller som 1. av dobbeltskudd :roll:

 

K

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...