Jump to content

bergans skogshorn vs norrøna finnskogen


småviltjegern

Recommended Posts

finnskogen er lydsvak, mere enn andre vanntette modeller jeg har sett på (sett og prøvd en del nå)

 

lufting: fleste har gode luftemuligheter.

 

lett: du har den på kropp, vekt spiller mindre rolle da vekten blir fordelt jevnt over hele kroppen. motsetning til ting som pakkes i sekk, bag, o.l. hvis du er på jakt etter en "lettvekter" så se etter trenings tøy. ikke like alsidig men mye lettere.

 

vind vanntett: er det. er goretex membran og ifølge andre her på kammeret holder den seg leeeenge.

 

 

behagelig: PRØV DEN PÅ!!! passform er forskjellig fra person til person. Det er det desidert viktigste spør du meg.

 

xxl, i oslo har mange merker i alle størrelser. en annen konkurent til denne er

Chevalier outdoor action, litt dyrere men en veldig god jakt dress.

Link to comment
Share on other sites

Hvis du prioriterer lette og normalt slitesterke dresser foran de litt tyngre og robuste bør du også sjekke

ut Norønna Forelhogna. Har den i Paclite-versjonen, og er veldig godt fornøyd. Den finnes også i

"normal versjon". Den virker også bra, men den har jeg ikke prøvd så kan ikke uttale meg for mye om den.

 

Vil betegne Forelhogna Paclite som en typisk dress for rype/reinsjegeren, mens Finnskogen er for elgjegeren.

Huff, det ble fryktelig generaliserende, men prøvde bare å skille mellom dressene... :oops:

 

Edit: Forelhogna har også gode luftemuligheter, både under armene og på innsiden av lårene

Link to comment
Share on other sites

Sjølv har gått vekk i frå "allround dress" og skal heller kjøpe to dressar.

- Har kjøpt ein rimeleg Dovrefjell-dress hos Magasinet. Lydlaus, lett, utan membran, kostar 900 spenn. Til godversbruk og smygjakt.

- Skal kjøpe Norrøna Dovre. Til bruk på fjellet, om vinteren og i regnveret.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...