Jump to content

Valg av tennhetter


TRG-22sksk

Recommended Posts

hei.

nå er jeg litt forvirret. Jeg skal starte med å lade selv for 1 gang og er på tur å bestille saker og ting. Når jeg ser på "tennhetter" så ble jeg usikker. skal lade 308 remington-hylser. hvilke tennhetter skal være på denne? 6.5, 7.5 eller 9.5? Hva betyr forresten disse tallene?

Link to comment
Share on other sites

Hei, ble lit forvirret jeg også...

Har du kjøpt/lånt ladeboken og lest den grundig??

Tennhetter er vel knapt lov å sende i posten så du må nok handle hos lokal kjøpman (gjelder også krutt) Siden jeg ikke aner hvor du ser på tenhetter, eller hvilket merke det er snakk om kan jeg ikke hjelpe deg utover at jeg tror at .308 mington er boxer (ikke berdan) hylser som bruker large riflehetter.

 

Du HAR kjøpt/lånt ladeboken og lest den perm til perm?

Link to comment
Share on other sites

hei.

nå er jeg litt forvirret. Jeg skal starte med å lade selv for 1 gang og er på tur å bestille saker og ting. Når jeg ser på "tennhetter" så ble jeg usikker. skal lade 308 remington-hylser. hvilke tennhetter skal være på denne? 6.5, 7.5 eller 9.5? Hva betyr forresten disse tallene?

 

Til .308 bruker du 9,5-hetter. Jeg regner med at det er Remmingtonhetter du snakker om.

Her ser du hva de er til de forskjellige Rem.hettene. http://www.remington.com/products/ammunition/reloading_components/rifle_&_handgun.asp

 

Du kan også bruke CCI-hetter. Da heter de CCI200 Large Rifle.

 

Og så må jeg bare si som Hassel: Kjøp og LES ladeboken. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Remington bruker disse benevnelsene på sine tennhetter. Det som er viktig for deg til .308 er at du har Large Rifle hetter. Mange andre produserer hetter, men denne oversikten viser deg hva som er hva av remingtonhetter.

Anbefaler for øvrig ladeboka. Der finner du svar på det meste.

 

Tillegg: Jeg var ikke rask nok på avtrekker'n der gitt.. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...