Jump to content

.375 Ammo - rimelig og god


Lawman

Recommended Posts

Jeg trenger .375 ammo og vil gjerne ha tips om hvor man får best "value for money".

 

Jeg skal lade selv så jeg er ikke veldig opptatt av kula, men hylsene må være av god kvalitet. Sånn sett har jeg ikke veldig god erfaring med Remington, så jeg vurderer nå Federal PowerShok. Er dette bra hylser?

Link to comment
Share on other sites

Av hylser er det vel egentlig bare Winchester og Remington som er aktuellt i .375H&H uten å betale helt latterlig. Jeg har brukt begge og mener klart at Remington hylsene holder lengre.

 

Hvorfor kjøpe ammo, når du er interessert i hylsekvalitet? I .375H&H er det ingen butikk å kjøpe fabrikk ammo for så å bruke hylsene til hjemmelading. Standardkaliber med ammo fra Lapua og Norma blir noe annet.

Link to comment
Share on other sites

Har skutt noen pakker med Federal PowerS. i .375`n min. De gir bra samling. Hva gjelder hylsekvalitet har jeg ladd opp disse 4 ganger frem til nå. Ingen problem sålangt.

Har ladd med Federal hylser i 25-06 og 22-250 uten noen tegn til sprekker i hylsehals osv.

Veide Win hylser mot Federal i 06`n, en stor forskjell på vekta. I det kalibret med MRP er det alfa omega med større volum enn Federal hylsene har.

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor kjøpe ammo, når du er interessert i hylsekvalitet? I .375H&H er det ingen butikk å kjøpe fabrikk ammo for så å bruke hylsene til hjemmelading. Standardkaliber med ammo fra Lapua og Norma blir noe annet.

 

Nja, det er fordi jeg er blitt fortalt at man bør få ferdigladd ammo ned mot 20 kr, dersom man kjøper litt volum. Når hylser da koster drøye 8 kr, så gidder jeg ikke å lade for å spare 4-5 kr. Så da tenkte jeg å kjøpe rimelig treningsammo og lade hylsene med skikkelige kuler etterpå.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...