Jump to content

Noen som kan lade i Hamarområdet?


ko-stens

Recommended Posts

Har ikke ladeutstyr sjøl enda, men har noen hylser og kuler i .222 jeg skulle ha fått ladet! Hører rykter om at det ikke er lov å lade og ta betalt for det, men om det hadde vært noen vennlige sjeler der ute så hadde jeg jo blitt veldig takknemlig da! :)

 

Det hadde for øvrig vært artig og sett hvordan en lader fra patronen er skutt til den kan skytes igjen og, samt hva slags utstyr en MÅ ha og hva slags utstyr som bare er KJEKT å ha! Er da så himla mye rart å se, så en stakkar blir rent forvirret...

 

Kommer til å investere i et rimelig ladeutstyr etter hvert, men nå i vår har Hamar kommune (møkkakommune...) slått på stortromma og har gjort alt for å blakke almuen, så det må vente litt til...

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror det finnes en god del kompetente hjemmeladere blant forumets brukere som er bosatt i distriktet ditt - forhåpentligvis dukker de opp i denne tråden snart! Om du går ut i oversikten til forumet du har postet forespørselen din i, vil du finne to tråder øverst:

 

Ladekurset - innledning (begynn med denne)

og

Ladekurset - hylser: Pressing og pleie

 

Disse er skrevet av Tron, og han vet hva han driver med. Her får du en grundig og oversiktlig gjennomgang av kunnskapene du trenger for å komme i gang på en skikkelig måte. Hva slags ladeverktøy du til slutt bestemmer deg for å kjøpe inn ville jeg ventet med til du har sett det i aksjon og aller helst prøvd litt selv. Ta en runde på forumet når dette blir aktuelt (sannsynligheten for det er nemlig skyhøy - hjemmelading er kjempegøy!) Kurset er ikke ferdig ennå - flere kapitler tilkommer etterhvert, men det er bra sted å begynne. I tillegg vil jeg anbefale deg å kjøpe inn litt ladelitteratur - og Ladeboken er blant de aller beste - ihvertfall om du bare skal ha én.

Link to comment
Share on other sites

Ta en vennlig henvendelse til Caine, Macchiato, Hjortefot, Glock19, eller Jacknife (De jeg kommer på i farten) De bor i området hvis du regner med Brumunddal og omegn.

Selv om dette er hyggelige folk, som forstår seg på rekruttering, så tviler jeg på om det er noen som gidder å lade til deg, men hvis de er litt som meg, så synes de det er hyggelig med nye personer som er interessert. Og kan sikkert gi råd og vink. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...