Jump to content

en liten partizan test, presisjon.


Ole_Netland

Recommended Posts

i dag åpnet utendørs skytingen her på DFS banen, og jeg hadde så klart rullet sammen diverse ammo for test.

 

som referanse her bruker jeg den banepatronen både jeg og kona bruker til vanelig, 100grs sierra MK ladet med 42 grs N150.

 

vel innskutt med MK ble magasinet fylt med partizan sin 120 grs hpbt kule, denne ladet med 42grs N150 krutt og satt til samme lengde som MK, hadde vel ikke de største forventningene da, men joda, det var fin samling på disse, like fin som med MK.

 

etter noen serier med hullspisser var turen kommer over til de mer tvilsome jaktkulene fra pattizan, 156 grs blyspisser, disse ladet med 36 grs N150 så gikk jaggu disse og likt som de to bane kulene, trodde nesten jeg så feil da jeg kikket på skjermen, men joda, videre serier viste samme resultat, både samling og plasering var lik som MK og part 120 grs.

 

hadde og 3 stk partizan 139 grs blyspiss liggende (Rest fra feilsending fra Jaktdepotet) disse fikk da samme ladning som storebroren i 156 grs både på krutt og lengde. og tror du jaggu ikke disse 3 skudda og ble 2x10 og en 9'er, klart, 3 skudd er lite å danne noe bilde på da, men hadde liksom ikke forventet likt treffpunkt på alle og så bra samlinger på hele gjengen, partizan gikk bedre enn jeg hadde trodd.

 

dersom noen ønsker kan jeg komme med hva patronlengdene var, har de ikke i hodet her nå. bruk av disse data skjer på eget ansvar, ingen av disse er skutt i kornograf enda (skal gjøre det når castor får sendt den :wink: ) videre tester av disse kulene vil helt klart finne sted. kan jo legge til at det ble skutt med sauer 200 med jaktstokk, to fot, lengste baneløpet og diopter mot elektroniske ringskiver på 100m i lett regn.

Link to comment
Share on other sites

hvor god samling snakker vi om?

jeg får nesten 5cm spredning på 5 skudd på de to omtalte blyspissene på 100m i mi pipe.

 

 

vel ,skjøt på elektronikk og på skjermen var "hullene" borti hver andre, hadde da ikke zomet inn noe på skjermen.

men til torsdag vil det bli mer grundig test med papirblinker, skyvelær, kronograf og fotoaparet. eneste er at vi har litt værforbehold da på om det blir bare skyting elller skyting og testing.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

jewg har desverre ikke fått testet det så hardt enda, er på sjøen på jobb nå, fant ut jeg hadde litt vel mye trykk på de første jeg ladde opp så har redusert litt, var å skulle teste en dag men da regnet det smådjevler og blåste så blinken ville ikke stå, så da måtte jeg skyte i filler andre ting...

 

men mer test kommer når jeg kommer meg hjem fra sjøen.

Link to comment
Share on other sites

fikk prøvd lit selv med disse 120 grainsene til Partizan i dag. Brukte 160 krutt og ladet etter vith tabellen. begynte lavt med 46, 46.5 og 47 grs. Fikk egentlig best samling med 46 grains oppi, da lappet jeg 3 skudd med 1 lapp. Målt til ca 820. Skal også teste dise bedre ut da jeg får mer tid. for jeg tenker jaktfelt skyting. og ti lden prisen. 1.25 pr kule så er det ingenting å si på. 46.5 og 47 hadde ca samme presisjon. ca35 mm. disse eer satt til 76.8 mm i mi shultz.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...