Jump to content

Olympus noen som har erfaring ?


dunkern

Recommended Posts

har kjøpt meg nytt kamera da det gamle ikke tålte striregn. :(:(:(:(:(

 

kameraet er et Olympus u tought og det står at det skal være 3m waterproof og tåle støt fra 1,5 meters høyde.

 

er det noen som har noe erfaringer med dette kameraet :?:

 

normal_DSC00820.JPG

 

normal_DSC00818.JPG

 

normal_DSC00819.JPG

 

når du ser det siste bildet skjønner du hvorfor jeg kjøpte nytt. mobil :twisted::twisted::twisted::twisted:

Link to comment
Share on other sites

Har et 1030 som jeg tror er veldig likt ditt. Som 358 sier, ikke fantastisk billedkvalitet, men tåler å bli med på jakt i altslags vær. Er linsa full av dugg eller dritt så skyller du bare av det i bekken :wink:

(bare pass på så du ikke sitter på det når du sitter på post, frontdekselet er ikke HELT bulksikkert! :oops::lol: )

Link to comment
Share on other sites

har prøvd det litt og det ser ikke så verst ut . kanskje noe i det med kvalitet på blider.må være nøye med bevegelser.det er en funksjon om å ta blide under vann men det tør jeg ikke ennå. er det noen som har prøvd det?

Link to comment
Share on other sites

Eg kjøpte eit Olympus mju 300 (3,2 MP :D) i 2003. Har vore med meg i militærtjeneste, jakt, fiske, tur, fest osv osv osv. Klara f**n ikkje å slite det ut sånn at eg får kjøpt meg eit nytt. Bildekvalitet og andre detalja er vel so som so på det gamle rælet, men solid og robust er det i alle fall!!!

Kjenner ikkje det kameraet der, men har som sagt god erfaring med mju -serien, og det blir nok nytt mju når eg klara å slite ut det eg har :D

Link to comment
Share on other sites

Mor har hatt en Mju 770WS og nå en tough 6000 (samme kamera nytt navn). Disse er faktisk vanntette, tatt bilder i basseng. De tåler støt, kastes over bålet i lavu, landet på gulvet.

 

Tar gode bilder slik at speilrefleks brukes ikke lengere.

Link to comment
Share on other sites

Jeg kjøpte mju 850 SW for et år siden og VAR fornøyd med det. Har brukt det under vann, og glemt det i lomma på blaute klær før, men for en liten stund siden ble det ødelagt på en svømmetur.

Jeg regner med det blir en garantisak, jeg har bare vært litt treg på avtrekkeren med å sende det tilbake.

 

Sendte kameraet til importøren med kopi av kviteringa beskrivelse av hva som hadde skjedd. Fikk nytt kamera i posten noen uker senere. Ingenting å klage på når det gjelder garantien.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Jeg druknet mitt første (tror det var 850) på et badeland. Da hadde jeg badet i timesvis med kameraet i lomma på shortsen. Leverte det inn, lot seg ikke fikse, så jeg fikk et nytt kamera. Fikk tilogmed valget om jeg ville ha samme modell som jeg hadde, eller å vente noen uker og få neste modell! :D

Jeg ventet på neste modell og fikk en 1030 som er et mye bedre kamera! :D

 

Her er et bilde som er tatt under vann med 1030.

377563_1280x1024.jpg

Link to comment
Share on other sites

Har et mju 720 og er godt fornøyd med. Ble anbefalt dette kamera for litt røft fritidsbruk. Jeg har fotoapparatet med meg både på høstjakta og på vinterjakta. Har badet og dykket med kamera for å ta bilder av skroget på en fritidsbåt. Vann tåler det i massevis så det trenger du ikke begymre deg for. Verre er det å holde fotoapparatet i ro under vann. Du har mange innstillingsmuligheter på kamera, så her må en lære seg å bruke rett innstilling for at bilde skal bli best mulig. Syns jeg for gode bilder med det nå, men om det tar noe dårligere bilder enn feks Canon/Nikon skal jeg ikke uttale meg om.

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Her er bilde tatt med Olympus Tough 8000 på 9,9 meter iflg digital dybdemåler

 

PC1500301.jpg

 

Bildet viser en blekksprut som spiser en fisk. Dykket varte 45 min med dybde stort sett 5 til 10 meter og ingen skade på kamera. Antydning til vann i batteri/minnekort rom men ikke noe som har påvirket kamera, Det har etter dette vært på flere snorkelturer på 3 til 5 meter.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...