Jump to content

Blykuler i Glocken


Wadcutter

Recommended Posts

Skal støpe egne kuler til Glockene. Har hørt diverse ting om polygon løp og bly. Et alternativ er å kjøpe nytt løp med vanlig rifling til blykulene, men funker de originale løpene så er jo saken grei.

 

Er det noen som har erfaring med hvordan det er å skyte blykuler i Glock?

Link to comment
Share on other sites

Ja, har skutt støpte blykuler i Glocken med godt resultat.

Prøv deg frem med cal.dia. jeg brukte .356.

Og ikke minst, puss løpet ekstra godt før du begynner å skyte, ligger det i gjenn spor av mantel i løpet, så kan det blye ganske mye. Lykke til.

Link to comment
Share on other sites

Det skiljer ganska rejält mellan olika pistoler. I min glock 17 så gick det någorlunda. I kompisens träffade inte alla skotten tavlan. Och då hadde de två pistolerna serienr efter varandra. däremot gick samma ammo riktigt bra i en 17L som också provades vid samma tilfälle. Men mjukt laddat och med .356 kanske tom .357 så kan man nog få till det hyfsat. De vi sköt med var .356 i diameter.

Link to comment
Share on other sites

For noen år tilbake hadde jeg en Jericho 941 med polygonløp. I den gikk IKKE blykuler bra. Jeg prøvde ikke så mange forskjellige ladninger eller kulefasonger, men det var vanlige rundnese 115 grs blykuler og så vidt jeg husker 4,5 grs N320. Kulene gikk i alle retniner og traff sidelengs inn i skiva osv. Tydelig at kulene ikke fikk nok rotasjon til å holde seg stabile.

 

Når jeg ser på ladetabellen nå i ettertid, så ser jeg at 4,5 grs N320 bak ei slik kule nok kan ha vært overladning. Så hvis jeg husker riktig med kruttmengden her kan jo det forklare hvorfor patronene ikke gikk bra..

Link to comment
Share on other sites

En i klubben skyter mye bly i en Glock 34, og det funker utmerket.

 

Han støper en LEE 124 grains kon-nesa kule, som han lader med 4,5 grains 320 krutt, patronlengde 28mm

 

Er ikke det en litt i overkant kraftig ladning? De nærmeste dataene jeg finner har patronlengde på 29mm og 4,1 grs N320 som angitt maksladning..

Link to comment
Share on other sites

I en Glock19 har jeg skutt masse med Lyman 356402 kalibrert .356". Med en passe dose N340 gikk denne på ca 30-35mm på 25m. Kulene ble støpt av hjulvekter samt at jeg tilsatte ca 10% linotype i blandingen, lett å støpe med og ingen blying.

 

Tråden flyttet til Pistollading.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...