Jump to content

sp22/p22/sig sauer mosquito


Klatrechris

Recommended Posts

Skal straks søke på mine første egne våpen..

 

Skal hovedsaklig bedrive praktisk production. og der har valget allerede falt på en glock 17.

 

blir nok ett 22 upper fra AA til denne også. men greit å ha en ved siden av også.

 

men skal søke på en 22lr pistol til litt billigere trening og plinking på skivene.

 

Har sett på en walther sp22, p22 target og sig sauer Mosquito som alternativer.

har ikke hatt muligheten til å prøveskyte disse selv.. så om noen har så og vil la en kar prøve så er det bare å sende en PM'en.

 

sp22 ser jeg som en fin ting å skye blink med.

 

men til praktisk skyte trening ser jeg p22 target og sig sauer mosguito som alternativer da man "spakene" er mer tilgjengelig under trekk fra holster.

 

cons/pro's/alternativer på disse?

Link to comment
Share on other sites

Med tanke på at du kan lade opp 5000 skudd for prisen av en 22lr pistol så hadde jeg heller valgt å satse på ammo.

Det samme gjelder 22lr sett til Glock.

 

Mosquito og p22 er morropistoler som til nød kan brukes i spesialfelt. Å bytte mellom pistoler er heller ikke bra med tanke på å bli rask og drillet i en pistol.

 

Skal du ha en morropistol til å plinkskyte på hytta er disse pistolene ypperlige og ikke minst billige, men om du får særlig god trening av det er jeg ikke sikker på når du heller kan bruke pengene på ammo som gir deg mer trening med pistolen du skal bli god med.

 

PS: Velger du å kjøpe brukt så ville jeg ha testet pistolen grundig før du kjøper den. Enkelte (min p22 funker utmerket) utgaver av disse pistolene har flere feil som klikk og mateproblemer. Kjøper du ny kan du få feilen rettet eller bytte pistol om du er uheldig å få en kranglete utgave.

 

Edit: Velkommen til forumet! :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg har en Sig Sauer Mosquito, og det er en morro liten sak det. Men det er kun til morroskyting den duger, samt at den er kresen på ammo. Den fungerer bra med CCI Mini Mag, men hvis jeg bruker f.eks den CCI standard eller hva den heter så får jeg matningsproblemer nesten konsekvent etter det første skuddet. (Dette gjelder også hvis jeg ikke fyller opp magasinet). Prøvde også en annen type ammo jeg ikke husker navnet på, og der måtte jeg dra tilbake sleiden selv etter hvert skudd :roll:

Link to comment
Share on other sites

Har en sp22 m4, den med anatomisk skjefte, og synes den funker helt fint. God og holde, gode sikter og god presisjon.

Synes avtrekket var litt ruskete, så fikk det innstilt og polert opp av børsemaker og det ble en del bedre.

Har skutt bare noen få tusen skudd med den (cci), ingen funksjonsfeil så langt hvertfall.

Vurderer faktisk å selge den... Da jeg har fått råd til ny gsp

Link to comment
Share on other sites

Fornøyd med Mosquito'n til prisen :) Derimot så trenger den godt vedlikehold, avtrekket blir "kornete" og funksjonen blir litt av og på om man ikke pusser etter hver tur på banen. Forsøkte å behandle den som jeg behandler Glock'en og det fungerte ikke så bra ;)

 

Konklusjon: Morsom pistol, særlig med A-Tec demper!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...