Jump to content

Ønsker å leie et sted for lerdueskyting


Guest

Recommended Posts

Hei dere,

 

Er det noen av dere som enten har, eller kjenner til noen som eier litt eiendom og som ønsker å leie ut en liten bit til noen ivrige jegere/skyttere ? Vi er 2-3 stk ivrige skyttere som ser etter et sted hvor vi kan sette opp en liten elektrisk duekaster og øve oss. Stedet bør være såpass langt fra andre folk at det ikke sjenerer, og det må holde kravene til sikkerhetsavstand for lerdueammo.

Området bør være innenfor 1 times kjøring fra Oslo +/- . Dersom noen har et lite skogsholt, et gammelt jordet, eller lignende som de ikke bruker og ønsker å leie bort, så send gjerne en PM.

Det er snakk om skyting 1-2 ggr i uken.

 

Vi er også interessert i duejakt, dersom det er noen her inne som sliter med duer i forbindelse med planting av f.eks erter, hjelper vi gjerne til med avskyting når sesongen begynner igjen.

 

Mulig denne posten burde ha ligget et annet sted. Moderator må gjerne flytte den til riktig sted.

 

Mvh

T

Link to comment
Share on other sites

Er bare litt nysgjerrig da jeg har sett at det er flere som skyter for seg selv rundt om kring, hvorfor ikke benytte dere av eksisterende leirduebaner som det fins en hel masse av rundt om kring :?:

Er man nybegynner så kan man jo få hjelp og tips også til hvordan man skal bli en bedre hagleskytter.

Link to comment
Share on other sites

Kan ikke hjelpe trådstarter, men jeg prøve og svare litt på spørsmålet til sportskytter:

 

Er bare litt nysgjerrig da jeg har sett at det er flere som skyter for seg selv rundt om kring, hvorfor ikke benytte dere av eksisterende leirduebaner som det fins en hel masse av rundt om kring :?:

 

Vi bruker gjerne å gjøre litt av begge deler.

På private områdene vi skyter er det større muligheter for variasjon i forhold til skyte posisjoner, stillinger, fart, høyde og egne scenarioer som vi skaper. I tillegg er det muligheter for oppfølgings skudd og litt ekstra morro og texas skyting. Alle har jo behov for og leke seg litt innimellom :lol:

Link to comment
Share on other sites

@Sportskytter: Muligens fordet haglebanane rundt omkring stort sett bare har åpent 1 kveld i uka, kanskje den kvelden det ikke passer, mye folk=kan ikke skyte så mange serier som en har lyst til. Det er mange grunner til at folk vil skyte litt privat og ikke bare på banen. Som for eksempel det at det finnes ikke massevis av haglebaner rundt her omkring.

Beklager til trådstarter at dette blei litt OT.

Link to comment
Share on other sites

Vi er kanskje litt bortskjemte her på Østlandet når det gjelder antall baner kanskje ?

Men en dag i uka må vel være på vinterstid?

De fleste har åpent 2 dager i uka Sarpsborg og Skjeberg har åpent 3 dager i uken.

Jeg kan skyte alle hverdager i sommerhalvåret da det er rund 10 baner innom ca.30 min kjøring fra Sarpsborg, variasjoner i skytingen kan man nå få da flere klubber har begynt med Sporting eller kompaktSporting :wink:

Link to comment
Share on other sites

Jeg bor i Lier, men jobber i Oslo. Det er nok av skytebaner, men noen av dem er dyre og åpningstidene passer som regel ikke så godt med arbeidstidene. I tillegg er det ofte fullt på banene, i hver fall når det nærmer seg jakt tid. Løvenskiold er stambanen og jeg er kjempegodt fornøyd med mulighetene der, men ettersom det etterhvert begynner å nærme seg jakta, så blir det også veldig fullt der.

Har også mulighet til å skaffe gode priser på skudd og duer, noe som gjør at det er noen kroner å spare etterhvert også.

Det hadde vært perfekt om man hadde hatt et sted man kunne dra til når det passet (innenfor rimelighetens grenser), ser for meg at det hadde vært lettere med mengdetrening da. Skuddvinkler ble jo også nevnt. Trening på figurjakt og andre scenarioer hadde kanskje også vært artig og nyttig.

Takker for engasjementet :)

Link to comment
Share on other sites

Kanskje de vil spille Annie Oakley? :)

Sakset frahttp://www.outdoorgameplayers.com/trap-shooting-games.html;

 

ANNIE OAKLEY - Annies are where 3 shooters mount their guns, the first calls for the bird and shoots. If she/he hits, no one else can shoot and she/he is safe. If the first shooter misses, the second shooter shoots. If she/he hits, that knocks the 1st shooter out. If she/he misses, the third shooter shoots. If she/he hits, he knocks the 1st two out. If all three miss, all are safe. If the 1st shooter shoots and misses, the second shooter breaks and the 3rd shooter shoots, shooter 1 and 3 are out. For the next round, the second shooter shoots first at the next target, with the 3rd and 4th backing on that target...and so on. Remember, if any person shoots and breaks, and the shooter after him shoots, the shooter who shot at the dead target is out. If you go to 5 shooters at once and the 1st four miss, the 5th shooter is shooting at a target close to hitting the ground. Thrilling and usually causes a roar from the group. Lots of fun!!!

 

Det er nok lerduebaner i Oslo til at man kan få skutt hver dag om man vil, men jeg kan forstå at de vil leie eget sted da det er ganske stive priser her. Er vanskelig å finne noen som tar mindre enn 90 kroner per serie for due og skudd.

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan skyte alle hverdager i sommerhalvåret da det er rund 10 baner innom ca.30 min kjøring fra Sarpsborg, variasjoner i skytingen kan man nå få da flere klubber har begynt med Sporting eller kompaktSporting :wink:

 

Heldig du da!

 

Nå skal jeg ikke klage egentlig, for selv om det bare er en bane i nærheten av Bergen er den åpen alle dager utenom mandag, og som student har jeg muligheten til å dra der å skyte tidlig på ettermiddagen og kan således velge og vrake av forskjellige scenarioer som er laget til på leirduebanen i Åsane.

 

Men i Stavanger hvor jeg egentlig kommer er det annerledes. Der må en ut til Ålgård (med mindre det har skjedd noe de siste årene), og der er det ikke åpent så ofte. Kun onsdag og lørdag i sommerhalvåret. Så det er ikke alle som kan velge og vrake slik som deg, og følgelig er da et privat sted å skyte på svært ønskelig for dem det gjelder.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...