Jump to content

Stokk til cz 452 i 22lr


Melvin

Recommended Posts

Nå har jeg søkt litt rundt etter nye stokker til cz 452 uten og funnet noe bra linker.

Er det noen som har tips. Kunne med tid og stunder tenke meg og bytte stokk på min.

Har en standard og synes den er direkte stygg med den stokken som står på.

Link to comment
Share on other sites

Både Tron og jeg har kjøpt oss stokker til våre tsjekkiske salongrifler fra Richards Microfit (linket til lenger oppe her). Kort og godt bare å bestille det du vil ha. 4 mnd senere ligger den på postkontoret :D Han tar ingen penger fra deg før stokken sendes fra bedriften.

De skriver selv at stokkene er 99% ferdige, men vår erfaring er vel nærmere 80-85% ferdige tenker jeg. Må påregne litt puss og fres før jernet legger seg pent nedi...

 

Tron er vel snart ganske ferdig med sin, jeg har enda litt igjen før jeg kan vise den frem i all offentlighet.

 

mhv

Sigurd

Link to comment
Share on other sites

Tenkte jeg skulle følge opp innlegget til Sigurd med noen bilder av den stokken jeg kjøpte. Den er ikke helt 100% ferdig, skal gi den sluttfinish etter å ha brukt den en stund, og overveier å prøve meg på nettskjæring, men først skal det skytes en del for å teste om stokken trenger noen modifikasjoner.

 

Stokken er helt standard slik du får om du ikke spesifiserer noen detaljer. Det er amerikansk valnøtt, den er ganske mørk og relativt løs i veden.

 

Noen bilder av hele stokken:

 

2ch9ces.jpg

 

23idmj6.jpg

 

2e0jne9.jpg

 

Låskasseområdet:

 

xcvzpw.jpg

 

 

Kinnstykket:

 

2z5ke50.jpg

 

Framstokken:

 

fjhidx.jpg

 

 

Tron

Link to comment
Share on other sites

Takk, den kjennes virkelig mye mer voksen med denne stokken. Vekta gikk opp litt også, den kjennes stødigere i anlegget nå. Ikke minst ble den penere!

 

Mr. Richard kaller dette "90 % drop in" elelr noe, og som Sigurd også erfarte var stokkene våre kanskje bare 50% ferdig, det er MYE arbeid både med å få mekanismen inn i stokken og med å gjøre den ferdig utvendig.

 

Tron

Link to comment
Share on other sites

Det var en kjempe stokk Tron. Ble litt sugen på en sånn.

Den linken jeg er på jakt etter er til et engelsk firma som lager plast stokk til cz.

Rifla kommer til og være med mye på sjøen og rundt. Så jeg tenkte og lage den hakket mer taktisk og gi den en runde med duracoat. Fikke en link en gang. Men den forsvant i en formatering. Og nå greier jeg ikke og finne den igjen uansett hvor mye jeg søker.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...