Jump to content

Uorganisert skyting i Trondheim/Jonsvatnet++


oeho

Recommended Posts

I går var eg ein liten ekspedisjon oppover til Jonsvatnet for å kartleggje mogelegheitene for å setje seg opp ein blink og skyte nokre skot når det måtte passe. På JFF si bane var det jo reine nazi-opplegget, med store skilt om at skyting var STRENG FORBUDT utanom fastsette tider. Av ein eller anna merkeleg grunn. "Skytebane"... Der var jo rikeleg med feltareal å ta av :?

 

Det same var tilfellet oppe hjå TPK(pistolklubben).

 

Kikka bortom hjå skyttarlaget også, men der var jo "kulefanget" stort sett oppteke med skyttarlaget sine skiver, så det er jo greit.

 

Så det eg lurar på er: Kvar kan eg køyre og setje meg opp ei skive eller to og skyte når det passar meg, det vere seg med korte og lange våpen, men eller utan rifla løp;)

 

Ikkje det at eg har noko imot organiserte treningskveldar, men eg likar å kunne reise på skytebana når det passar MEG...

Link to comment
Share on other sites

Er der verkeleg mogeleg at det ikkje skal kunne gå an å skyte utanom fastsette tider i heile Jonsvatn-området???
For å følge opp Tikas posting:

 

Legg merke til hva som står her:

Hvis du ikke er medlem så kan du ikke skyte på egenhånd på Nidaros skytterlag sin bane
Hva så hvis du er medlem? Uorganisert trening er tillatt for lagets aktive medlemmer, såfremt treningen foregår innenfor tillatte skytetider, ikke kommer i konflikt med organisert aktivitet og man ellers rydder opp minst like mye som man sjøl roter og lar være å skyte i stykker skivestativene. Hvis du sjekker med styret, har de en veldig fornuftig defininsjon på hva "lagets aktive medlemmer" er (hint: du trenger ikke å være lakk-, lær og Donaldskofantast med sekskilos banebørse for å være aktivt medlem ;) ). Jeg synes egentlig det er et aldeles utmerket tilbud så nær Norges tredje største by og langt bedre enn hva jeg har sett på andre baner hvor jeg har vært og skutt.

 

At skytterlaget ikke ønsker å tilby den samme friheten til gud&hvermann som ikke engang gidder å betale de relativt få kronene et medlemskort koster, ser jeg igrunnen ikke noe galt i. Faktisk forstår jeg det relativt godt 8)

Link to comment
Share on other sites

No har det seg slik at eg er aktiv medlem i både skyttarlag, pistolklubb og jeger- og fiskarforeining i heimlege trakter, og ingen av forbunda tillet så vidt meg bekjent medlemskap i fleire lokalforeiningar.

 

Eg er kanskje bortskjemt, men slike reglar som det tydelegvis er her trur eg aldri hadde vorte vedteke i mine heimtrakter. Mi meining er og blir at det viktigaste med ei skytebane er at folk skyt;)

 

Men om nødvendig skal eg kontakte skyttarlaget og høyre om det let seg gjere å kome til ei ordning.

 

Men det er rifleskyting. Det hjelp meg ikkje om eg vil tøme nokre tønner i 357 magnumen eller noko slikt, som eg definerer som nødvendige avbrekk i eksamensførebuingane :D

Link to comment
Share on other sites

Sikkerhet, sikkerhet og sikkerhet er grunnen til at det ikke er fritt fram for alle over alt.

Rifleskyting for medlemmer av Nidaros Skytterlag er et kjempetilbud.

Grunnen til at en kan ha det sånn er at det ikke er ville tilstander der oppe.

 

I Stavanger er det ikke et eneste offesielt sted å skyte uten at en har 3 banemestere, 1 kasserer, 4 fløytegutter og en mann med trompet for å kunne skyte til strengt avtalte tider i halve året.

 

Jeg kan si det siden jeg har testa og ikke tar DFSskyting nøye:

DFS har ikke noe sentralt medlemsregister. Så lenge du avstår fra å skyte konkuranser for Nidaros så kan ingen oppdag det...

Link to comment
Share on other sites

Du kan være medlem av så mange lokalforeninger som du vil/ har råd til.

Poenget er at du kun kan representere en forening i konkurranse-sammenheng.

I Nidaros er du hjertelig velkommen som medlem.

Da kan du være med på all skyting og i tillegg bidra til vedlikehold av anlegget gjennom dugnadsarbeid.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...