Jump to content

Hattfjelldalutstillingen 2009


Ranger

Recommended Posts

Artig om du kommer og hilser på, Lille My! :D

 

Det er 5 petiter med på utstillinga, og vi starter i Ring 1 kl 11.30, så det skulle ikke bli vanskelig å finne oss, vi er nok der i god tid. :wink: Jeg skal ta på meg kammercapsen også i fall. Snakkes! :D

Link to comment
Share on other sites

Da er bikkja dusja og strigla (vi var og sykla i går, så kom regnet, og Krapylet™ gnudde seg bortover gjørmeplena etterpå.. :roll: ), attester og papirer nedpakket (dunkern; husk utskrift av katalognr våre), sammenleggbar stol funnet fram, en liten konjager i kofferten til i kveld, + +.

 

Er det forberedelsene det skal stå på så blir det minst en førstepremie! :lol:

 

Lykke til alle som skal på utstilling i helga, måtte bikkjene våre stå fram og gjøre sitt beste, så skal vi ikke forlange mer! :D

Link to comment
Share on other sites

Trur æ må stekk opp fra Trofors t Hattis å sjå på vidundran dåkkes!

Har ingenting å still ut sjøl ferr tia: Tispa mi e ferr stor (+psyko) å gamlegutten e allerede 11 år å dobbeltchampingvogn. Men d e jo arti å sjå på aille dyran i arken, å itj minst eieran.

Vi snakkast & Lykke t!

 

PS! TLdrever: Kolles avstamning har du på drever'n din?

Link to comment
Share on other sites

Jeg og "dunkern" kom, så og vant, he he! :mrgreen:

 

Iallfall føles det som en seier over pessimisme og grublerier, trening i pessregn og kuling, når vi inntok Hattfjelldalen med 3 bikkjer som på heimvegen kunne kvittere for strevet som 3 førstepremiebikkjer og to av dem Best i Rasen! :D:D

 

Les mer i tråden for petit basset (link i signaturen min) og tråden for dunker. :D

Link to comment
Share on other sites

Jepp, det var det! :D

Men det var vel flere som var der oppe i dag og stilte hund! Klarte dessverre ikke å følge med på bikkjene til alle "kjente" her inne, men vi var da iallfall noen forumister som fikk et ansikt og en stemme bak nicket. :wink: Hyggelig å hilse på dere, synd vi ikke hadde bedre tid i lag!

Link to comment
Share on other sites

Legger ut noen bilder fra hattfjelldalutstillingen

 

normal_DSC00772.JPG

:D:D:D smilet va breidt

normal_DSC00771.JPG

Ares i ringen

normal_DSC00774.JPG

BISfinale

normal_DSC00775.JPG

BIS finale hvor Norsk Elghund vant med Gordonsetteren ble nr 2

normal_phpZi2FoTPM.jpg

Roger og dunkern på vent i bakken

normal_phpws2YhpPM.jpg

1 kval 1 konk CERT BHK BIR 4 BIG

normal_Isak_hatfj__dal_09.JPG

1 chk 1 konk CK BHK BIR og 5 BIG

normal_DSC00777.JPG

Thyra 1 kval 2 konk

Link to comment
Share on other sites

Jeg har dessverre ikke ny nok flashplayer til å se filmen din, det hadde jo vært et artig minne å ha, fra Ares på høyden til et sorgfullt endelikt på et døgn det gitt.... I skrivende stund håper jeg fortsatt på et mirakel da...

Link to comment
Share on other sites

Hei Ranger! Du skal få videoen på DVD uansett utfall av Ares' forsvinningsnummer.

Håper virkelig at han kommer til lunds snart.

Hvis du hadde drever hadde du nok blitt mer vant til langturer... :wink:

Har hatt mange mer eller mindre søvnløse netter pga bikkjene, men de dukker da opp i 99% av tilfellene.

Sist høst slo hundene seg sammen og dro på langtur. Hadde peiler med laaang rekkevidde men ingen signaler. De kom tilbake 47 timer etter at de ble sluppet.

Fatt mot!

En annen gang satt vi å ventet på slippstedet ei laang og kald natt i Ogndalen i 15-20 minus. Neste morgen ringte vi polisen og meldte bikkja savnet. Utpå ettermiddagen fikk vi telefon, bikkja var hos en sauebonde maks 2 km fra slippstedet.

Sauebonde... hmmm - ble skeptisk. Men neida, ingen løse ulldotter der nei. Ungene fikk se bikkja langs grusvegen (på veg mot slippstedet) klokka 16.00 ettermiddagen før!!!! De hadde plukket han med seg hjem, dullet med han, og brukt han som sengevarmer og lekt. Først 24 timer senere meldte sauebonden fra om funnet, og vi fikk henta han.

Ei uke senere hadde vi skaffet vår første peiler!

 

Som du ser vet en aldri hva som tilkommer en søt liten krabat.

Link to comment
Share on other sites

Høres supert ut med DVD!! Nå kan jeg jo nyyyyte filmen også, bare jeg slipper å dvele ved mitt eget ganglag! :lol:

 

Vi snakkes før du entrer Mo. :wink:

 

Et par pils...? Tja, jeg er redd for at vi grov litt lengre ned i bæreposen enn det! :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...