Jump to content

Sako Quad Heldempet blir til


C.S.T.

Recommended Posts

Hei alle sammen.

 

Ville bare dele med dere og vise noen bilder av mitt nyeste prosjekt. Jeg har hatt Quaden i 1 år nå og og strålende fornøyd med den. Skyter den veldig veldig mye og samme gjelder familien. Jeg gjenget rilfa straks og jeg fik den. Jeg har hatt flere forskjellige lyddempere på den, jobber som børsemaker og å lage "konsept" demper er ikke det store. Saken er at jeg har ikke lyst å gjøre noe med original løpet, jeg er bare sær med slike ting. Men nå i helgen fikk jeg nok, jeg heldemper flere salonger i året på jobb og det er like gøy/overaskende hver gang jeg funkjsons- eller presisjonstester en så jeg måtte bare lage meg en :D .

 

Utgangspunktet er BRNO pipe som jeg kappet til riktig lengde, dreide ned til riktig diameter, lagde Quad låsesystemet, kammret/tolket, drillet hull i pipa for bakkammer og monterte på heldemperen m.m. Det var så vidt nok å fjerne den plastinserten som er original i pipekanalen på Quaden. Jeg valgte å fjerne litt fra pipekanalen men jeg skal tilpasse original insterten til nye pipekanalen igjen. Den prøvde jeg så inne på verkstedet og den var helt lydløs, akkurat som BRNOene for dere som kjenner de. For dere som ikke kjenner til heldempete riflene så blir det omtrent samme lyden som når man tar avtrekk på tomt kammer !! det som bråker mest er tennstiften når den stopper.

 

20090426195321_0.jpg

 

20090426195427_1.jpg

 

20090426195536_2.jpg

 

20090426195642_3.jpg

 

Håper dere liker .....

 

Muligens jeg skal selge den pipen nå, har fått noen andre rare ideer .... og hvis noen vil kjøpe pipa så send meg pm, kanskje vi kan bli enige.

 

 

Hilsen

Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...

Hei.

Det har ingen ting å si for min mening. Du kan sikkert måle forskjell men det påvirker ikke i bruk.

Jeg har tatt alt av småvilt med min som er lovlig uten et eneste problem.

Lengste jeg har tatt en var en fiskemåke på sikkert 150m ! når jeg endelig traff djevelen så daua han med en gang. De er jo ganske store.

 

Det beste er at du kan skyte std. ammo som subsonic. Så slipper man å betale mye mer per 500skudd fordi vanligvis er std. ammoen mye billigere en subsonic ammo.

 

mvh.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...