Jump to content

En furte bu i anmasj


Jamt

Recommended Posts

Nå kom jeg endelig i gang med vårens prosjekter.

 

Det første er ferdig, mangler bare kamera nå

 

normal_IMG_2564_%28Medium%29.JPG

normal_IMG_2565_%28Medium%29.JPG

 

Her ser dere utsikten fra verandaen. Midt i bildet litt til høyre en liten brun flekk, på det nederste bildet har jeg zoomet det inn litt.

 

På disse jordene har det gått på det meste 15 rådyr og 2 hjorter i sammen. Derfor bestemte jeg meg i all hast å ta traktoren å pløye opp en liten flekk og så i viltfrø blanding samt å sette opp en slikke stein. Så får jeg så om det blir noe av utover sommeren. Nå har det gått 6 dyr der i dag. 4 råer og 2 bukker.

 

Det andre jeg har fått begynt med er furtebua mi :D.

 

normal_IMG_2568_%28Medium%29.JPG

 

Til venstre er blir det ett lite innhook med overbygg. Her kan jeg sitte om kvelden å ta meg en pils og sitte å rengjøre og koke skaller osv. Innenfor der blir det furte/lade og trofe rom. Ca 15 kvadrat. På venstre side blir det garasje port. Skal ha full møne høyde i halve garasjen slik at jeg kan heise opp slakt osv.

 

Skal prøve og holde tråde oppdatert etterhvert som ting vokser og gror, både med tanke på bua og åkeren.

 

Ting går litt fort her om dagen og døgnet har for få timer :D

 

I dag kommer også børsa tilbake lettere modifisert. :D

 

Som dere ser bak garasjen er den nye hundegården min som ble ferdig høsten som var.

Link to comment
Share on other sites

furte/lade og trofe rom. Ca 15 kvadrat
:lol: 15 kvadrat delt på tre.. 5 kvadrat til furting over at de 5 kvadratene til lading medførte at de 5 kvadratene til trofé ble ubenyttet!

Spennende å følge med! Sørg for flere bra bilder!

Link to comment
Share on other sites

5 kvadratene til trofé ble ubenyttet! /quote]Hehe. Veggen inn mot garasjen delen er full høyde. Dvs 4 meter høy og 3 meter bred. Så forhåpentligvis har jeg plass til ett par bukker og ett par sørlands elger på veggen :D.

 

Skal se om ikke jeg kan få tatt ett bilde i fra den andre veien slik at en kan se hvordan huset ligger oppe i siden

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Har blitt gjort litt i den senere tid, men nå ble det jaggu stopp for fruen kom med en innsigelse på bua mi :shock:. Den skulle visst bli som huset, benhvit. Dermed venter jeg til hun har fått malt :mrgreen:. Så kan jeg slå på overborda.

 

 

IMG_2571_%28Medium%29.JPG

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...