Jump to content

Freefloat, type klem.


JevèrMann

Recommended Posts

Jeg justerte avtrekket på min Rem700 LTR for en tid siden, og som en liten sjekk før turen på banen, dro jeg en seddel mellom pipe og stokk.

Til min forbauselse så jeg at lappen stoppet tvert flere cm før låseklakken, som tidligere var endestasjon.

Forsøkte å løsne front skrue, intet. Slakke bakskrue, intet. Slakke begge, intet.

Nå var jeg kansje litt dristig som demonterte vpn uten å ha moment nøkkel til sammensetting, men jeg gutset, blendet av prospektet med bedre avtrekk.

Jeg forsøkte naturligvis å lagre i minnet hvor hardt skruene satt da jeg først åpnet de, men hodet mitt har tydeligvis litt slingsingsmonn.

 

Noen som har opplevd noe tilsvarende?

Løsninger eller ting jeg kan forsøke?

Link to comment
Share on other sites

Hvis tiltrekking av skruene justerer dette, tyder det på at beddingen ikke er bra. Hvis den er beddet?

Uansett, det enkleste er vel å ta ut så mye rundt kammeret at dette er frittflytende uansett.

For å sjekke om det er magasinboksen som er synderen er det bare å ta denne ut og sette isammen igjen.

Hvis det da er ok, var ikke denne riktig på plass.

Men som sagt, jeg ville ha tatt ut slik at dette ikke kan bli noe problem i fremtiden.

Link to comment
Share on other sites

Jeg vurderte å fjerne litt fra stokken, men så leste jeg en plass (john plasters bok kansje?) at man aldri skulle gjøre slikt arbeid på en syntetstokk.

Satt mer eller mindre med sandpapiret i hånden, men så feiget jeg ut. Skal demontere og sette sammen uten magasin. Melding følger.

 

Edit; Den er ikke beddet.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Mye på tapeten disse dager, så det tok sin tid. Men nå er adsam uten magasin testet og ikke funnet i orden.

Andre forslag til utbedring?

Er det så fy-fy å modifisere en syntetstokk som jeg har fått intrykk av?

Det jeg tenker på er da å "kose" bort litt fra stokken forran låseklakken under pipen.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...