Jump to content

Trøbbel med rem.870


SakoBigGame

Recommended Posts

Har en remington 870 super mag express med synt stokk som har fungert helt utmerket...

Men sist jeg skjøt leirduer ville enkelte tomhylser ikke bli med ut.. Det var ikke det at utkasteren hoppa over kanten på hylsa, men at hele pumpemekanismen satt bom fast... Måtte bruke makt for å få dradd pompa tilbake... Noen som har opplevd liknende?

Link to comment
Share on other sites

viewtopic.php?f=3&t=16231&p=205800&hilit=remington+870#p205800

Du er ikke alene om dette problemet.. Merkelig i grunnen, ettersom hagla jo er opplest og vedtatt som ett ustoppelig bruksjern :roll:;)

 

Om du nettopp har kjøpt hagla ny, bør forhandler sørge for å frese ut kammeret på riktig vis som en reklamasjons sak. Dette er en produksjons feil som skyldes laber kvalitets kontroll fra Remington, jeg klarte forøvrig ikke å rette på problemet ved å plundre med stålbørste, sandpapir etc selv..

Link to comment
Share on other sites

:mrgreen: jeg tror at man må bruke en patron med lang cullot bak på hylsa , det er stor forskjell på en lerdepatron og en jaktpatron . jeg har en kompis som vil kvitte seg med 870 hagla si på grunn av at hagla ikke fungerer. bare prakk med børsa ja. det skal ikke være sånn nei :(
Link to comment
Share on other sites

hadde same problem.

Gjort og som nevnt over. Tok ut løpet, fant fram dremel og nokre stålbårster til denne ( Clas Ohlson ).

Ein passa akkurat trangt nok i kammeret.

Polerte blankt og fint. Ingen problem etter dette..

 

Må nok kanskje gjere det igjen no etter at hagla mi fekk seg eit solid lag med Duracoate.

Kanskje noko fant vegen inn i kammeropninga. :o

Link to comment
Share on other sites

Har akkurat samme problemet med min supermagnum-kanon. dette var hovedgrunnen til at jeg kjøpte meg en benelli.

Det var spesiellt på leirduebanen at jeg slet med dette. Opplevde det blant annet i en press-skytingkonkurranse, og der skal man liksom skyte doubleer. :cry:

Jeg har inntrykk av at det ikke er hylsa som setter seg, men at det er noe i mekanismen som henger seg.

Link to comment
Share on other sites

Har akkurat samme problemet med min supermagnum-kanon. dette var hovedgrunnen til at jeg kjøpte meg en benelli.

Det var spesiellt på leirduebanen at jeg slet med dette. Opplevde det blant annet i en press-skytingkonkurranse, og der skal man liksom skyte doubleer. :cry:

Jeg har inntrykk av at det ikke er hylsa som setter seg, men at det er noe i mekanismen som henger seg.

 

Ja.. Utkasteren er helt fin til meg, den sitter som limt på tomhylsa.. Men det er et eller annet som låser seg i selve mekanismen... har du funnet et lurt svar på problemstillingen? Har vell skutt noen tusen skudd med hagla hittil og ikke opplevd noen problemer med den iløpet av de 8 årene jeg har hatt den... men nå skal den pluttselig begynne å prottestere...

Link to comment
Share on other sites

Det er noen grader inni mekanismen som må pusses bort med smergelpapir eller lignende. Kommer etter noen skudd på alle 870 pumpene. Må demontere "alt" for å komme til. Vanlig problem på disse. 8)

 

Kan du vise oss hvor? Eller i det minste prøve å forklare det nærmere?

Link to comment
Share on other sites

Skyt med sterkere ladninger var min enkle løsning da jeg og opplevde det på min 870. :wink: det har fungert for min del. "Alle" som her nevner denne funksjonsfeilen nevner leirdueammo.. Prøv i det minste en leirduepaton av annet fabrikat.

Var motsatt hos meg.. alt kraftigere enn leirdue ammunisjon satt ofte bom fast.

Blir litt forvirret om problemet skyldes kammeret eller mekanismen i forbindelse med utdrageren. Det løste seg i allefall med ny pipe hos meg, litt drastisk reperasjon for de fleste kanskje.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Opplevde samme problemet her om dagen da en kompis skulle låne 870n å teste noen skudd. Pumpa satt bom fast, og det virket som flere her sier at det var mekanismen som låste seg. Men det var noen eldgamle patroner med papphylse, så mulig det var det som gjorde det på en eller annen måte. Hadde ikke pusset hagla på en stund heller. Har forøvrig ikke hatt problemer tidligere, har skutt alt fra leirduepatroner til magnum 3,5" jaktpatroner helt knirkefritt.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...