Jump to content

Yohoo, vi skal på vinterjakt!


Skaubjønn

Recommended Posts

Tenkte å legge ut en liten apetittvekker. Gordon Setter og meg skal på vinterjakt sammen! Vi har aldri truffet hverandre, kun snakket sammen på Sluttstykket, blant annet siden begge har Merkel K96 drillinger. Han bor i Troms, og siden jeg tenkte meg nordover på vinterjakt tok jeg kontakt. Viser seg at han stiller med scooter og telt, og vi drar innover til Altevannsområdene torsdag til uken, og jakter fredag - søndag. Tar med kamera, og kommer til å legge inn bilder etterpå. Skal bli kjempegøy! Som god dobbeltforumist legger jeg inn tråd begge steder :D

Link to comment
Share on other sites

Det var da som pokker!! Også nå som jeg hadde glemt meg bort, og hadde blitt inneforstått med at å pusse opp stue, var heeeelt ok.... 8):roll:

 

Nå minnes jeg fort de fine dagene som jeg og Castor hadde i fjor på disse tider, da vi jaktet rev i "Sylane".....sukk. :(

 

Håper du får en kjempetur!!

Kult å treffe nye venner også! :D

Link to comment
Share on other sites

Det blir digg! Glemmer aldri en vinterjakt i Anjavasdalen 8 i nærheten), det var frost på fjellet og både fjellfugl og lirype satt i skogen og beita. Telte 300 ryper rundt meg da jeg spiste niste! Den nærmeste på snaue 200 meters hold. ryåpa var skjær, men det ble allikevel godt utbytte, og jeg plukket rype med rifleløpet i drillingen. Herregud så gøy det skal bli!

Behøver forresten ike bli så dyrt. Bo i telt, spise enkelt, jaktkort er noen hudrelapper på statsgrunn og man kan fly rimelig med Norwegian. Samler du noen stykker blir det billig med bil også, er vel 200 døgnet på Rent a Wreck i Tromsø

Link to comment
Share on other sites

Du får være velkommen nordover da. :D Du skulle ha passa på å komme enda lenger nord, før du må ha med guide da :lol: Har vært ute de to siste helgene og sett veldig bra med både rype og hare. Nå har ikke jeg så fine greier som drilling, men bærer med meg både en 870, og en liten "Fireball". Forrige helg var faktisk så bra at jeg kjente en viss varmgang i rifleløpet. Der jeg jakta var det helt reinblåst, så det var ikke behov for ski eller truger. Tungt var det likevel.

Skitt jakt.

Link to comment
Share on other sites

Nåvel, Skaubjønn. Du har vel hørt om oss folk nordfra, og vår evne til ørsmå overdrivelser. :lol: Når det er sagt så ble det 16 ryper, og (lukk øynene eller hopp over, alle harejegere i sør!) nesten like mange harer i løpet av de to dagene vi jakta. Vi var på Sørøya.

Hmm. Håper at "Setteren" i god Nord-Norsk ånd med gjestfrihet og alt det der har ordnet med servering av vafler når du ankommer?? :lol:

Link to comment
Share on other sites

:D:D jeg håper inderlig at han IKKE har laget vaffler når jeg kommer, siden vaffler for all fremtid er et date fenomen for meg :D Men han er ekstremt gjestfri! Stiller med lavvo og scooter, og feltseng. Og han har dratt i forveien og satt opp og gjort alt klart. Helt utrolig, håper jeg kan gjøre gjengjeld på bukkejakta for eksempel.

Så det var godt med hare på Sørøya? Aldri vært der, men har jaktet på Uløya noen ganger, og der var det en del hare. Men stor svingning i bestanden både å rype og hare, og relativt små områpder å jakte på.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...