Jump to content

innskytingsbenk


lappen

Recommended Posts

Hvis du monterer rifla i noe annet en de hendene som skal holde børsa under skytinga vil du aldri kunne være sikker på at innskytinga er lik som når du holder i børsa. Rekyloptaket spiller en stor rolle. Jeg har forsøkt noe liknende (den du linket til) en gang og opplevde det som tull fra ende til annen. Det ga ingen info av verdi.

Sandsekker og en stødig benk er og blir løsninga.

En ekstra liten sandsekk, feks sand i en frysepose som stappes i en ullsokk, til å støtte under håndledd/underarm på avtrekkssiden gjør underverker for stabiliteten. :)

Link to comment
Share on other sites

Eg har ein kjenning som lager mobile arbeidsbrakker, og bruker et Divinycell matriale, med glassfiber på begge sider. Detter er dønn solid, lett og kan lett lages til, sånn at ein kan ta med seg benken og demontere/montere den på et par minutter. Eg får tak i kapp og plater som er skjært ut av der som det skal være vinduer/dører så dette får eg billig eller gratis. Eg er i tenkeboksen på dette i dag, og har tenkt å lage meg ein sånn i løpet av sommeren. Kan komme med tegning/bilder av det seinere.

Har ein drøm om ein lett, stødig og grei skytebenk. Selfølgelig så kan den umulig bli den beste med tanke på vekta, men hvis ein kan lage ei plate under, til stein, sandsekker etc, så er det ikkje sikkert den bli all verdens dårlig heller.

Link to comment
Share on other sites

Da har jeg laget meg en grei innskytingsbenk. stødig som et fjell! 8)

 

esrzit.jpg

 

justeringskrue for opp/ned i framkant.

 

246qu5c.jpg

2jfyaag.jpg

 

rifla står meget stødig i den og akurat passe høyde til å få kolben på rett sted i skulderen under liggende skyting:)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...