Jump to content

Blaser bbf 97


Jeger65

Recommended Posts

Jeg har nå gått til anskaffelse av en ny kombi og er særdeles fornøyd med en Blaser bbf 97 med kort løp så total lengden er ikke

mer en ca 95 cm.

Men et lite minus er oppspenneren den er litt hard, er det noen som vet om det er noe å gjøre med det eller er det bare sånn.

Er det noe som går seg til etter hvert eller må jeg leve med det.

Link to comment
Share on other sites

Tror kanskje ikke den går seg så mye til...... Har bare erfaring med Blaser-drillingen. Dette med oppspenner synes jeg er mest tungvint på banen. Under vanlig jakt, spesielt støkkjakt, så er det bare å konsekvent spenne opp før våpenet er kommet opp i anlegg. Så tidlig som mulig i "løftet". Å spenne opp etter at våpenet er kommet i anlegg har jeg aldri fått til å fungere.

Link to comment
Share on other sites

På min D99 var opspænderen også lidt hård fra ny, jeg fik senere rettet skæftet (da den skød for lavt), da jeg fik den tilbage gik opspænderen meget træg. Da jeg tog skæftet af den viste det sig at der var kommet olie fra skæftetilpasning ind i låsen, jeg gjorde den ren og smurte den op med superlube, den går nu bedre end ny :wink:

Link to comment
Share on other sites

  • 9 months later...

Jeg har liggende løs stokk og komplett fortre til Blaser BBF95/97.

Trenger låskasse og kombiløp for å ha ei komplett børse.

 

Noen som har tips til om slikt kan kjøpes løst ?

Utenlandske forhandlere har vel kanskje mer slikt enn norske forretninger

 

Tips som fører frem belønnes med ei eske fabrikkammo jaktpatroner i valgfritt kaliber 308, 7x57R eller 9,3x62.

Link to comment
Share on other sites

Er redd det er lite å finne "på lager" av sånt noe. Tror det er lite på lager i Isny også, det meste blir vel produsert først på bestilling. Da jeg skulle kjøpe ekstra K95-løp var det leveringstid også på de mest kurrante kalibre. (Eldre K77-løp hadde de derimot en hel del av klar for shipping...)

Send gjerne en mail direkte til Blaser, da får du sikkert et raskt og høflig svar.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Nå har jeg fått det for meg at jeg trenger en kombi jeg også, og da er Blaser med i blandt aktuelle kandidater grunnet kikkertmontasjen.

Tror ikke det er noen som i praksis kan måle seg med denne når det gjelder å kunne tas av og settes på med samme treffpunkt.

Har lett i all litteratur jeg har funnet, men finner ikke ut om det er mulig å få løp med løse choker? Noen som vet?

Trenger jeg utbyttbare choker i en kombi?

Vet ikke om jeg trenger mod 95 eller 97, for og bakdeler?

Takknemlig for gode råd her.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har liggende løs stokk og komplett fortre til Blaser BBF95/97.

Trenger låskasse og kombiløp for å ha ei komplett børse.

 

Noen som har tips til om slikt kan kjøpes løst ?

Utenlandske forhandlere har vel kanskje mer slikt enn norske forretninger

 

Tips som fører frem belønnes med ei eske fabrikkammo jaktpatroner i valgfritt kaliber 308, 7x57R eller 9,3x62.

 

 

Ta kontakt med en hvilken som helst forhandler av Norma (Blaser importør) så får du helt sikkert bestilt dette :wink:

 

PS, jeg vil gjerne ha en pakke 9,3X62 Norma Oryx :mrgreen:

 

SauerHansen

Link to comment
Share on other sites

Nå har jeg fått det for meg at jeg trenger en kombi jeg også, og da er Blaser med i blandt aktuelle kandidater grunnet kikkertmontasjen.

Tror ikke det er noen som i praksis kan måle seg med denne når det gjelder å kunne tas av og settes på med samme treffpunkt.

Har lett i all litteratur jeg har funnet, men finner ikke ut om det er mulig å få løp med løse choker? Noen som vet?

Trenger jeg utbyttbare choker i en kombi?

Vet ikke om jeg trenger mod 95 eller 97, for og bakdeler?

Takknemlig for gode råd her.

 

På 95 må du spenne opp mellom hvert skudd. På 97 spenner du begge låsene samtidig, derfor er den tyngre å spenne.

Vil du senere har et dobbeltrifleløp er 97 det rette valget. Begge leveres så vidt jeg vet med løse choker noe som etter min personlige mening er unødvendig.

Link to comment
Share on other sites

Godt fornøyd med min bbf97. Riflepipa går veldig godt, avtrekket er supert. Samskytinga er veldig bra. Har vent meg til oppspenneren. Men det er raskere å slå av en vanlig sikring enn å spenne denne. Helt greit for meg da dette er ei rifle med mulighet for et hagleskudd. Bruker den til rådyr og revejakt med og uten bikkje. Et par ting jeg ikke liker er den krumme kolba som gir litt dårlig kinnkontakt med kikkertsikte. Skal du bruke den mest med kikkert som som jeg gjør. Så ville jeg sjekka om det går ann å bestille den med rettere kolbe. Kikkertmontasjen er 100% uansett hvor mange ganger du tar den av og på. Men den er høy, 50mm objektiv med linsebeskyttere går i den laveste. Men det ska nok mye til at denne ryker ut av skapet mitt. Solide saker som tåler å brukes. Tenk nøye over hva du skal bruke kombi til. For den prisen får du også andre veldig gode kombier, som kan ha litt andre egenskaper. Du får også en like stabil svingmontasje til omtrent samme pris som Blaser montasjen.

Link to comment
Share on other sites

Nå har jeg fått det for meg at jeg trenger en kombi jeg også, og da er Blaser med i blandt aktuelle kandidater grunnet kikkertmontasjen.

Tror ikke det er noen som i praksis kan måle seg med denne når det gjelder å kunne tas av og settes på med samme treffpunkt.

Svingmotasjer og hakemontasjer, kan i aller høyeste grad måle seg med denne. En hakemontasje eller svingmontasje med fremre ring helt fremme på objektivet, vil alltid kunne være best, da man får størst mulig avstand mellom festepunktene.

 

Du har mange andre kombier du kan velge blandt, og siden du liker montasjesystemet, så er jo Merkel B3 et alternativ: http://www.kammeret.no/forum/viewtopic.php?f=49&t=59030

Men det ser ut som om du må ha sadelmontasje, er det bare børser med oppspenner som har det.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har sett mange eldre hakemontasjer med betydelig slark. Det er dyrt å fikse! Skulle det bli slark i en sadelmontasje fra Blaser, noe som vel er svært usannsynlig, kan den bare strammes og er god som ny igjen. Blasers løsninger er nok "sjelløse" men de funker forbannet godt.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...