Jump to content

Restauranttips i København


Nagant 762

Recommended Posts

Det er sikkert flere enn meg som synes København er en trivelig by, og som tar seg en tur dit innimellom.

Nå synes jeg prisnivået der har blitt noe høyt ( spesielt i Nyhavn ), men enkelte lyspunkter finnes.

Jeg kan trygt anbefale Jensens Bøfhus, inngang fra Graabrødre torv, ved siden av restaurant Peder Okse ( som har ett alt for høyt prisnivå i forhold til kvalitet ). Der kan man få seg en 400 grams entrecote til ca 200 DKR. Sammen med husets egen cognac eller whiskey-saus, er dette en ren nytelse. De serverer seff også mindre biffer.

For ikke å snakke om husets "all you can eat" spareribs-meny. For den nette sum av snaut 150 DKR kan man stappe i seg spareribs til det tyter ut av alle kroppsåpninger.

Hmmm, nå ble jeg sulten igjen. :mrgreen::mrgreen:

 

Har noen flere tips om ypperlige danske restauranter, så legg det inn her.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Dersom man er i København og ønsker å spise frokost (dvs. lunsj - danskene kaller som kjent frokost for morgenmad) så kan jeg anbefale dette stedet:

 

 

sorgenfri-facade.jpg

 

 

Dette har iallfall etterhvert blitt vårt stamsted - fantastisk trivelig, god, gammeldags atmosfære, og nydelig mat :P Går du fra Kongens Nytorv og oppover Strøget så tar du til venstre ned Knabrostræde (rett før du kommer til Gammeltorv/Nytorv). Ca 100 meter ned i gata ligger Café Sorgenfri, i krysset Knabrostræde/Brolæggerstræde.

 

http://www.cafesorgenfri.dk/

 

Anbefales - og ta gjerne "en lille en" til lunsjen! :D

Link to comment
Share on other sites

Hmmm. Masse gode tips her! Noen som vil spise middag med meg i København 29 juni :D Er på hundeutstilling mutters alene og det er ikke mye selskap i Amigokrapylet 8)

 

Hmmmm.... rødvin og levende lys også? :?

 

Det er faktisk en liten mulighet for at jeg befinner meg i København i månedsskiftet juni/juli, og blir det slik så kan du ta deg @#$§ på at jeg kontakter deg! :mrgreen:

 

Vart du skræmt no?!? :wink::mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

... ei flaske eller to med god vin :P

Hmmmrrff!

 

8)

 

OK - tre-fire flasker da... :oops:

 

Fornøyd nå? Skal du ha mer vin etter de fire flaskene, så får vi vurdere å gå over til GT :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

...29. juni...jeg feirer en av mine mange bursdager serru

Feirer pittelitt på forhånd da? (3006 er datoen/kaliberet :wink: )

 

Hvordan jaktlykke er etter 4 flasker vin?

 

1. flaske: Koseprat. Hvordan går det? Husker du da vi klatra ned fra fjellet etter å hentet Babylon?

2. flaske: Moderat selvskryt. Ja, det var ganske slitsomt men det gikk jo bra til slutt. Mer vin? Ja takk du.

3. flaske: Usensuert selvskryt. Fy flate, du skulle sett... jeg så bukken lå der, sneik meg innpå og ga han et nakkeskudd. Vommet og slang han (og Nemi) på nakken og braste ned til bygda igjen. Barnemat!!!

4. flaske: *fnis*...du er min beste venn, jeg er sååå glad i deg. *hikk* Skal jeg synge en sang for deg, jeg er jækla god på gitar serru.

 

Eneste forskjellen fra oss andre dødelige er at jaktlykke får til dette med et smilende og imøtekommende blikk, vakker og sjarmerende som alltid. :mrgreen::wink:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...