Jump to content

Er det virkelig lov å erverve en MP5?


kammeretbruker

Recommended Posts

:wink: Er du ansatt i militæret eller politiet lar det seg gjøre å eie en mp5.. Samler har også muligheten. Eller hvis du kjøper på gata... Tror ikke det er andre muligheter.

 

Velkommen med første innlegg, kammeretbruker!

Link to comment
Share on other sites

Mulig jeg missforsto han ja. Jeg er inneforstått med kravene for å erverve pistol, iht. at du må være medlem av klubb, skutt x antall ganger osv.

Men hva er regelverket for å erverve en HK94. Kan den brukes på jakt, eller er det kun blink-skyting ?

Fint om noen kan hjelpe meg her. Tviler på det er dette våpene jeg kommer til å erverve, men prøver å bli litt kjent med hva som er der ute.

 

Takk for all hjelp :)

Link to comment
Share on other sites

Har ikke "hvordanblisamler" saksgangen i hodet lenger, men det er ett relativt langt lerret å bleke.

 

Det ligger en tråd her som heter noe slik som "hvordan bli våpensamler" eller noe lignende som dekker spørsmålet ditt ganske greit. Let litt etter den tråden så får du de svarene du søker, og still gjerne oppfølgingsspørsmålene i den tråden, så får vi samlet dem der (pun intended)... :mrgreen:

 

Påskeferieservice: trykk på linkenhttp://www.kammeret.no/forum/viewtopic.php?f=36&t=8089&start=0&st=0&sk=t&sd=a :wink:

Link to comment
Share on other sites

Hei.

 

Meg bekjent så var det mulig å innha MP5 før til praktisk skytting, kjenner i allefall en som innhar dette på lovlig grunnlag, og han er ikke i forsvaret eller politiet. Men det var ikke lov til å ha i fullauto. Men i dag vet jeg ikke hva reglene sier.

 

Sako_35

Link to comment
Share on other sites

Forskjellen i løpslengde er vel 3-4 tommer. Hvis jeg ikke husker helt feil har MP-5'en 12.5" og H&K-94 16".

 

Den viktigste forskjellen er vel at 94 har en låskasse som er laget slik at en standard Heckler pistolgreps-avtrekksmodul med familysetting ikke passer.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...