Jump to content

Første pistol kaliber 45


TargetMaster

Recommended Posts

Skal ha min første pistol kaliber 45. Har på hånden en Para Ordonance P14-45. Skal bruke den til felt.

Den omtalte Para`n har vert hos kvalifisert doktor for oppstramming , avtrekk (sti),sikte (bo-mar),beavertail osv. Rigget for felt. (Rustfri)

Hva mener folket :?: Bør jeg gå for den :?:

Link to comment
Share on other sites

Virker som om brukte 1911 som har fått oppgradering med løp, avtrekk og sikter ligger på 8-10 tusen :?:

Hadde nå lyst på et strøkent våpen i 45 som er kvitt innkjøringsproblemene, som det ser ut som er en del av det å kjøpe nye våpen. Her rett og slett ikke erfaring enda til å se hva som er feil og hva som er innkjøringsproblemer som løser seg selv eller med enkle grep :)

Link to comment
Share on other sites

Liker jo virkelig STI sine 1911. :shock: Spørsmålet blir hvor mye som må gjøres med en STI Spartan før den skyter skikkelig. :?:

Må den til diverse pistol doktorer for modifisering og oppstramming eller skyter den uproblematisk rett fra boksen. :?:

Dette er jo våpen med match løp, justerbare sikter, STI avtrekk osv. så den skulle ha tilstrekkelig kvalitet i seg selv. :)

Link to comment
Share on other sites

Nja, den 'alle-1911-må-til-doktor' mentaliteten er ikke veldig gammel, men den stammer fra en tid da det meste man fikk fra fabrikken var en ren 1911A1 kopi med få eller ingen modifikasjoner om det ikke var en Gold Cup e.l. som sikkert kostet skjorta i sin tid.

 

I dag så er de fleste nye 1911 'semi-custom' med de forbedringer folk foretrekker og pleide og sende dem til børsis for. Skyt først, mekk senere er mitt tips. Såfremt den har gode sikter, beavertail og greit avtrekk så er det ikke noe som MÅ mekkes på.

Link to comment
Share on other sites

Etter min mening er det enesta som evt. trenger en børsemaker avtrekket. Det er det eneste som noen gang har vært nødvendig på mine STI'er(en Edge i 40, en Legend i 40, en Lawman i 45, og en USPSA Single Stack i 45) Unntaket er Open pistolen som har fått flere hull i løpet pluss Slide racker og noe annet småtteri. Ikke fordi den ikke virket uten, men for å få den enda mere konkurransedyktig

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...