Jump to content

Ultimate koseladningen til 44 magnum


UltimaRatio

Recommended Posts

Ja det er ikke lenge en skal gå før en føler seg naken uten en 44 magnum og nå har jeg altså kjøpt en strøken 29-2 med 6" pipe (jeg vet 2" for mye...). Leter etter den ultimate slappe kosefeltladningen og spør derfor om hva dere andre anser som den beste kula. Selv har jeg sansen for blykuler i semi wadcutter kategorien. Tenker N340 kruttet er veien å gå, men tar imot alle råd. Har noen Cast Performance blykuler i 255gr., 275gr. og 300gr., og tenker vel at 300gr. blir for marginal med dette kruttet. Pris på kulene har forsåvidt ingen betydning. Ikke volumlader, men tenker å gå et eller annet feltstevne....

 

Del alle erfaringer og gjerne med noen skrytebilder :wink:

Link to comment
Share on other sites

4" blir da altfor kort til ein 44 magnum :) Den skal vere lang..

 

Sjølv bruker eg 240 grain blykuler til felt og Frontier sine til trening.

N350 fungerer fint for meg og det kan du lett holde faktor med og.

( No skal det jo seiast at eg har Gringoen sin gamle 10" RSBH)

 

Eg syns at 11 grain N350 bak Frontier sine 245 grain er veldig koselig.

( holder faktisk faktor i min )

 

Bruker og noko Lee 240 grains SWC, blykuler med gas check. Samme krutmengde. Slapp og fin.

Link to comment
Share on other sites

Bruker Hornady 240XTP i nye Starline hylser med 19,8grs N110 1350 fps fra 83/8" S&W. For faktorkravet blir hurtigere krutt enn N105 problematisk med forsvarlig trykk og mantel. Med bly kan du nok klare faktor i en 6" med N340, men jeg tror du ligger på max trykk.

Link to comment
Share on other sites

tenker å gå et eller annet feltstevne....

 

Revolverfelt, eller mag2?

CPB kulene du har, er vanligvis svært preise og egner seg helt sikkert for mag2, men personlig ville jeg brukt krutt fra 3N37 -N110.

 

Til revolverfelt hadde jeg støpt ei 200 - 250 grs kule og ladet med fra N320 og tregere, hva jeg til slutt havnet på ville være avgjort av presisjonen jeg fikk i det aktuelle våpenet.

 

Generelt har jeg opplevd at det meste går bra med Hornady XTP kuler, men ellers kan våpnene være svært selektive med hva de vil ha.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...