Jump to content

Sauer 200/202


klang

Recommended Posts

200 og 202 er IKKE identiske.

Jeg har en 200, og låskassa er mye kraftigere enn på en 202,både i bredde og høyde.

Man får ikke KKC stokk til 200, men du får Tyristubben stokk. Ellers passer piper og magasiner om hverandre, men som sakt en 202 stokk passer ikke til en 200.

Man både sikrer og avsikrer ved avtrekker bøylen på en 200, ogpå en 202 sikrer man på kolbehalsen, og avsikrer i avtrekkerbøylen.

Min 200 har også snellert.

Når 202 tok over for 200 vet jeg ikke....

Link to comment
Share on other sites

Ikke blande sauer 200 og 200STR nå :D

 

202 magasiner passer i 200,202 /200 piper går om hverandre.

Magasiner til 200STR passer ikke i 202 / 200, må modifiseres.

200STR piper passer i 202 og 200 , men 202 /200 piper passer ikke i 200STR.

Link to comment
Share on other sites

Fattern lurer på om han skal kjøpe et nytt løp, gjenget med lyddemper, referer til jakt og frilufts nettside. Det var noen gode tilbud der, bruttern på sin side mener at han ville gått for et orginalt løp til Sauern, er det noe forskjell der ? Og kan man evt sende jaktløp og lyddempere via posten ? Regner vel egentlig med at man må dra ned til Arendal med børsa og, men kunne vært artig å vite.

 

Han har en Sauer 202 outback synth.

Link to comment
Share on other sites

Fattern lurer på om han skal kjøpe et nytt løp, gjenget med lyddemper, referer til jakt og frilufts nettside. Det var noen gode tilbud der, bruttern på sin side mener at han ville gått for et orginalt løp til Sauern, er det noe forskjell der ? Og kan man evt sende jaktløp og lyddempere via posten ? Regner vel egentlig med at man må dra ned til Arendal med børsa og, men kunne vært artig å vite.

 

Han har en Sauer 202 outback synth.

 

Jeg skal ha meg ei ny 6,5 pipe til min Sauer, kommer til å bestille meg en S&L pipe fra Jakt & Friluft. Tror ikke de er noe dårligre enn orginal Sauer til nesten dobbel pris....

Du får pipa og demperen sendt i posten, men da må du sende dem innvilget søknad på våpendel selv om du har samme kaliber fra før. Dette pga "distanse salg" som det står i forskriften.

Jeg var innom våpenkontoret her hjemme på fredag. Måtte ikke batale gebyr, og den skulle komme i posten ganske snart.

Link to comment
Share on other sites

Akkurat ja. Fattern har 6,5 og 30-06 fra før så han lurte på om han ikke skulle ha en 9,3, skjønner ikke helt hva han skal med demper på det kalibret men..

 

Står jo i annonsen at det er et tilbud for Sauer folk, hva med meg med en S&l m 97 dl ? Nå fikk jeg sannelig lyst til å kjøpe et løp med demper for 6,5 jeg og ;)

Link to comment
Share on other sites

  • 5 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...