Jump to content

Forsikring på Ettersøk/jakt


kimveg

Recommended Posts

Går ut fra at det er hunden du tenker på her. Jeg har kontaktet vårt eget selskap (If) og også tidligere Vesta, der anbefaler dem nesten å bruke noen andre, de satser ikke på kjæledyr (samme svar gjaldt når jeg tidligere hadde hest) men jeg fikk da regnet ut en pris men de hadde ikke peiling, for jeg måtte forklare dem alt om hvordan man regnet ut hundens verdi etc.

Så nå er det Agria, der har de jo spesialisert seg på kjæledyr.

 

Jeg har også på to anndre hunder hatt gjennom Jeger og Fiskeforbundet, det fungerer litt annerledes, du betaler en engangssum kun ved tegning av forsikring og du får igjen hundens reelle verdi utifra utstillinger, jaktprøver og andre meritter. Jeg trengte ikke å bruke forsikringen, så jeg vet jo ikke hvor godt fornøyd man ville bli i praksis, men jeg syntes at det var en grei ordning. Bedre å betale ca 4000 kr èn gang og så slippe å tenke mer på det de neste 8 åra.

 

Grunnen til at jeg nå har valgt Agria, er at de har bedre dekning på avlstispe.

 

Jeger og Fisk sin finner du via hjemmesiden deres, det er Hedmark JFF som administrerer ordningen.

Link to comment
Share on other sites

Har selv Agria på min hund, heldigvis har jeg ikke hatt bruk for den enda.

Alaska Huskyen til samboeren min ble angrepet av en annen hund 17 mai i fjor, da fikk vi bruk for den på han, alt gikk greit uten noen som helst problemer, vilkårene er også gode synes nå jeg, vi måtte nok ut med drøye 8000 men skulle vi ha betalt alt selv ville det kommet på ca 35 - 40000,-

 

Er fornøyd med Agria

Link to comment
Share on other sites

Sogndal ettersøkslag har næringslivsforsikring hjå Gjensidige.

Den dekkjer ein forsikringssum på opp til kr 10.000.000 og eigenandelen er kr 10.000.

Dette er ein ansvarforsikring som gjeld for rettsleg erstatningsansvar som sikrede pådreg seg for

skade på person eller ting forutsatt at skaden er forårsaka av sikkerheitsmanglar

eller skadevoldande eigenskapar ved produktet.

Hund eldre enn 3 - 4 år er det vanskeleg å få forsikra!

Link to comment
Share on other sites

Sogndal ettersøkslag har næringslivsforsikring hjå Gjensidige.

Den dekkjer ein forsikringssum på opp til kr 10.000.000 og eigenandelen er kr 10.000.

Dette er ein ansvarforsikring som gjeld for rettsleg erstatningsansvar som sikrede pådreg seg for

skade på person eller ting forutsatt at skaden er forårsaka av sikkerheitsmanglar

eller skadevoldande eigenskapar ved produktet.

Hund eldre enn 3 - 4 år er det vanskeleg å få forsikra!

Det var dette jeg lurte på. ikke om forsikring på hunden, den har jeg i agria så lenge, Det var "tredjepersonsforsikring" jeg tenkte på.

Link to comment
Share on other sites

Sogndal ettersøkslag har næringslivsforsikring hjå Gjensidige.

Den dekkjer ein forsikringssum på opp til kr 10.000.000 og eigenandelen er kr 10.000.

Dette er ein ansvarforsikring som gjeld for rettsleg erstatningsansvar som sikrede pådreg seg for

skade på person eller ting forutsatt at skaden er forårsaka av sikkerheitsmanglar

eller skadevoldande eigenskapar ved produktet.

Hund eldre enn 3 - 4 år er det vanskeleg å få forsikra!

Det var dette jeg lurte på. ikke om forsikring på hunden, den har jeg i agria så lenge, Det var "tredjepersonsforsikring" jeg tenkte på.

 

Er det personen som er forsikret eller hunden? eller begge?

 

Dekker forsikringen skader som kunne oppstå i det private på jakt eller i heimen?

 

Dekker forsikringen når hunden eventuelt blir skadet utenfor oppdrag for ettersøksringen?

Link to comment
Share on other sites

Forsikringsobjekt: Ansvar for skade på person og ting. Kostnad kr 1518 for 1 år.

Den dekkjer alle ti hundeførarane i ettersøkslaget.

Me har vore i ein del situasjonar som gjer at det er tryggast med ei forsikring.

 

Påkøyrsle i 2006

Ei kodla ligg påkøyrt nær eit bolegfelt. Området der dyret ligg i er steinete med steinmur som bakgrunn.

Omlag 80 menneske, mange ungar og ein del eldre har samla seg på staden.

To frå ettersøkslaget kjem fram på staden. Den eine med rifle.

Begge er røynde skyttarar og ettersøksfolk, men ingen av dei likte denne situasjonen.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Vi har dannet ny ettersøks lag og lurer på om noen har noen erfaring, hvet noe om en såkalt Flåteforsikring. Forsikringen tegnes av ettersøks ringen og vil dekke hunden under arbeid i regi av ettersøks ringen. Noen som har tips på evt forsikrings selskap som tegner slik forsikring?

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Vi har dannet ny ettersøks ring og lurer på om noen har noen erfaring, hvet noe om en såkalt Flåteforsikring. Forsikringen tegnes av ettersøks ringen og vil dekke hunden under arbeid i regi av ettersøks ringen. Noen som har tips på evt forsikrings selskap som tegner slik forsikring?

Hei, Det er samme som oss, vi har startet med ettersøksringen nå, og det beste forsikrings tilbudet, eller rettere sagt det eneste jeg fant ut som funket er det Sevenr skrev om tidligere.

IF hadde ikke noe alternativ.

Kan sende deg navn på hu som ordnet med tilbudet til oss, så kommer du til rette person med en gang.

(Er det i Bø området dere har startet med ettersøksring?)

Link to comment
Share on other sites

kimveg

 

Sender du meg di e-mailadressa så har eg ein god del dokument som vil vera av interesse dersom de skal i gang med eit ettersøkslag/ring.

Det er avtalar med kommune og grunneigarar/jeger/jaktlag, søknadar om økonomisk støtte, motorisert ferdsel m.m.

Dette materialet ligg som pdf-fil og eg deler gjerne med alle interesserte.

Link to comment
Share on other sites

kimveg

 

Sender du meg di e-mailadressa så har eg ein god del dokument som vil vera av interesse dersom de skal i gang med eit ettersøkslag/ring.

Det er avtalar med kommune og grunneigarar/jeger/jaktlag, søknadar om økonomisk støtte, motorisert ferdsel m.m.

Dette materialet ligg som pdf-fil og eg deler gjerne med alle interesserte.

Hei det er jeg veldig takknemelig for;)

vrekvik@online.no

Link to comment
Share on other sites

Vi har dannet ny ettersøks ring og lurer på om noen har noen erfaring, hvet noe om en såkalt Flåteforsikring. Forsikringen tegnes av ettersøks ringen og vil dekke hunden under arbeid i regi av ettersøks ringen. Noen som har tips på evt forsikrings selskap som tegner slik forsikring?

Hei, Det er samme som oss, vi har startet med ettersøksringen nå, og det beste forsikrings tilbudet, eller rettere sagt det eneste jeg fant ut som funket er det Sevenr skrev om tidligere.

IF hadde ikke noe alternativ.

Kan sende deg navn på hu som ordnet med tilbudet til oss, så kommer du til rette person med en gang.

(Er det i Bø området dere har startet med ettersøksring?)

Det er i nabokomunen, sauherad vi har dannet ettersøks lag.

Du må gjerne sende meg navnet og info på tilbudet dere har fått :Dmarggaar@online.no

 

Sevenr du må gjerne sende meg og det matrialet du har. :D

M

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...