Arnie Posted March 17, 2009 Share Posted March 17, 2009 Jeg har en Sig 551 som jeg har hatt i ca 6år. Er det mulig å videreselge denne eller er den låst på meg? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
omega Posted March 17, 2009 Share Posted March 17, 2009 Sig SG551 er mulig å selge, den! Til praktisk-skyttere, hvis den er registrert til praktisk. Til reserveoffiserer hvis den er registrert til NROF-skyting. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
blackops92 Posted March 17, 2009 Share Posted March 17, 2009 Det kan være en smule vannskelig i noen politidistrikter, den står jo ikke på listen pr. i dag. Og POD påstår vel at den aldri har stått der.... Den ble tatt vekk fra listen i mai 2004 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sniper-two Posted March 17, 2009 Share Posted March 17, 2009 Tror du får problemer med å bli kvitt den foreløpig. Kjenner til et par tilfeller der kamerater sitter på disse uten mulighet for videresalg. Løpslengde samt at den ikke står på "lista" lengre, kun SIG550, vanskeliggjør videresalget...... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cardinal Posted March 17, 2009 Share Posted March 17, 2009 jeg solgte en 551 i fjor høst. så det går, men det kommer vel ann på søkers politidistrikt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
NM149 Posted March 17, 2009 Share Posted March 17, 2009 Den gang Justisdep. startet med den berømte listen ble det vel sagt at og omsette slike ikke godkjente våpen ikke skulle være noe broblem. Forutsatt at våpnet var lovlig ervervet før listehirarkiet oppstod så skulle man kunne omsette slike våpen, som FN FAL / HK91 / M1A osv. skyttere imellom. Det ble endog uttalt at de ville følge prisnivået og hvis det øket mye var det mulig de ville vurdere denne muligheten på ny. Men import av nye eksemplarer det ble det sperret for. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts