Jump to content

Leverings tid på våpendeler og tilbehør


Svein Lerbrekk

Recommended Posts

Hei

 

Hva er det som gjør at leveringstiden er til de grader lang på enkelte våpendeler selv om de er på lager?

Jeg prøver å bruke den lokale leverandøren så sant jeg kan, dette for å gjøre mitt til at vi har en sportsbutikk i rimelig nærhet, men til tider når jeg bestiller deler blir disse bestillt over telefon når jeg er i butikken, levranøren/grosissten bekrefter at delen/delene er lagervare og kan sendes straks, at dette begrepet straks til tider er 30 dager er helt bortinatta og spessielt når en tenker på prisnivået. Det er vel bare MC miljøet som har samme problemet og der har jeg resignert og bruker kunn utlandet, over tid så vil dette sakte men sikkert ta livet av lokalbutikkene da kundene vil søke andre veier å få tak i delene sine på. Vel er vi et lite land med en begrenset kundegruppe, men vi må da kunne forvente en seriøs service fra våre leverandører, da det er vi som holder liv i noe av virksomheten deres. Det kjappeste jeg har opplevd fra USA er å bestille på mandag og delene levert fredag fra Florida, har ikke brukt/prøvd Tyskland da min tysk er sterkt begrenset.

Link to comment
Share on other sites

Den lokale leverandøren bør kunne forvente av sine leverandører, at de opplyser hva som er faktisk status, dersom de spør.

For tiden er det desverre store leverings problem fra USA, da hjemmemarkedet har støvsuget markedet (Obama mania, som en US leverandør kallte det). På flere ordre lister jeg har sett den siste tiden, har bare 1/3 av det bestillte, blitt levert, (inkluderer spesialordre) men dette ser forhandlere som bestiller fra USA leverandør, via deres hjemmeside og kan informere om forventet leveringstid.

Link to comment
Share on other sites

Posten mener selv at de skal kunne lever en pakke fra hvor som helst i landet til hvor som helst i landet på 3-5 dager.

Om det gjaldt oppkravspakke kunne det ta 5-8 dager. Alt etter om der kom noen helg midt oppi forsendelsesdagene.

Det var ihvertfall svaret jeg fikk for en tid tilbake,

da jeg hudflettet dem for å ha brukt 11 dager på en pakke fra østlandet til Rogaland :lol:

At den inneholdt ei rifle gjorde meg litt nervøs, og jeg syntes det dro unødvendig ut i tid.

Og at en oppkravspakke skal ta lengre tid enn en vanlig pakke som er rimeligere å sende

er så dumt at jeg ikke kan begynne å irritere meg over det for da koker jeg over...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...