Jump to content

Crosman 2240 co2 cal .22


Celcius

Recommended Posts

  • 2 months later...
  • 2 weeks later...

Mener på at Glenners (på AGW) har en kompis som skaffer lignende denne muzzlebraken, bare litt kortere og med ikke så mange baffler.

Den du ser her lagde jeg i alu og det er ingen problem å lakke slike deler pent selv, men det smeller noe j*vlig med slik vinkling på bafflene!

 

Denne fikk et L.W løp i cal .20 med choke, men solgte den til en annen luftskytterkompis ettersom jeg syns det ble for dyrt å kjøpe Co2 patroner i lengden.

2240X2.jpg

Link to comment
Share on other sites

De 2 muzzlebreaker jeg har ligner litt på dine.

Ser ut som de er kortere og med færre tvergående baffler ( 3 stk ).

Muligens mine 2 muzzlebreaker er 5" lange, ble kjøpt hos SDcustomdesign.

 

Smeller som juling ja når jeg skyter, har bare orginal ventil da jeg var skeptisk til co2 forbruket ved montering av en tunet ventil.

Syns de går bra slik de er med orginal ventil.

 

Siste utvei er å lakkere en slik muzzlebreak rød, har rød metalic lakk og klarlakk på flaske egentlig tiltenkt datamaskinen.

Får se, skal bestille noe hos SDcustom design om ikke lenge, de har fått noen nye ported muzzlebreaks siden sist jeg handlet der.

 

Er en på ebay også som selger diverse crosman muzzlebreak, nemlig denne:

http://cgi.ebay.com/2-Mini-Muzzle-Brake ... 7C294%3A50

 

Men syntes den ble for kort igjen.

 

Den i Messing skal brukes på 2240 hvor jeg allerede har montert messing detaljer.

Link to comment
Share on other sites

Mener på at Glenners (på AGW) har en kompis som skaffer lignende denne muzzlebraken, bare litt kortere og med ikke så mange baffler.

Den du ser her lagde jeg i alu og det er ingen problem å lakke slike deler pent selv, men det smeller noe j*vlig med slik vinkling på bafflene!

 

Denne fikk et L.W løp i cal .20 med choke, men solgte den til en annen luftskytterkompis ettersom jeg syns det ble for dyrt å kjøpe Co2 patroner i lengden.

2240X2.jpg

 

Ja den herligheten er her oppe i nord, har ikke fått brukt den så mye. Den er veldig treffsikker, og avtrekket er meget bra, alt i alt jeg er godt fornøyd :D

Link to comment
Share on other sites

Nei ikke til den siste 2240 jeg har som jeg holder på med enda.

Egentlig er ingen av de 3 2240 ferdige om de noen gang blir det vil tiden vise.

Stadig noe nytt som dukker opp.

 

Skal bestille noe fra SDcustomdesign når jeg får bestemt meg for hva jeg egenlig skal ha, da blir triggershoe også satt på lista.

 

Tror ikke jeg blir å selge noen av disse.

De blir neppe utslitt med det første, til det har jeg alt for mye luftrelatert å skyte med.

Men skøy å ha disse liggende.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
  • 2 months later...

Her går det mildt sagt tregt med oppgraderinger.

 

Fikk i går kveld somlet meg til å bestille triggershoes i knallblått og chrome farge fra SDcustomdesign sammens med sterkere hammerfjær og mykere triggerspring.

 

Neste på programmet er dette rustfrie utstyret som jeg ikke har bestilt enda.

Vet ikke helt om jeg da polerer ned løpet slik at det blir blankt.

Har lettere for å ruste da, kan lakkere med klarlakk, men den har en tendens til å gulne etter noen år.

Alternativet blir da å kjøpe airbrush-sett, minikompressor og Duracoat rustfri look, men vet ikke hvor likt dette er ekte rustfritt.

Ser de har fått rød farge nå, vurderer å lakkere en tube og muzzle break i rødt, skal også pusse ned ujevnheter på pistolgrepet og lakkere opp på nytt.

Dette skal jeg gjøre på alle tre 2240 etterhvert.

 

Har rødpunktsikter på alle tre 2240, men har nå funnet en pistolkikkert i sølv som skulle passe dette rustfrie utstyret utseendemessig.

Link to comment
Share on other sites

celsius, har du jobbet noe med effektiviteten i 2240ene? det er ikke noe vanskelig å dra masse kraft utav dem, det jeg finner interessant er å både få hastighet og mange skudd, og det krever litt mer forskning!

nøkkeord er ventillåsing, balanserte ventil og hammerfjærer, flow-tuning etc. å pøse ut masse gass og få ti kraftige gassløsende skudd finner jeg temmelig tullete- men folka på "canadian" ha bevist at det ermye som kan gjøres for å effektivisere systemet.

 

du har kanskje prøvd noen av HDD-sakene som finnes?

Link to comment
Share on other sites

evert

 

Nei må inrømme at jeg ikke har det, har kun montert 14" løp på alle, og sterkere hammerfjær / velocity adjuster, lagt noen tynne skiver på siden av avtrekkerblad, og ei mykere fjær/fjærstyring til avtrekker.

Synes avtrekket da ble ganske bra.

 

Har foreløpig valgt det slik fremfor det å bruke mye co2, og vil helst unngå å øke co2 forbruket særlig mye mere.

Har kikket litt på tuningsventiler, men ikke kjøpt noe enda.

Til vanlig plinking er disse kraftige nok, men hadde sikkert vært greit å fått litt mere effekt.

 

Blir først å fiffe opp finishen der jeg kan, slippe ned ujevnheter og lakkere opp på nytt med Duracoat tror jeg.

Tror ikke jeg bruker vanlig sprayboks lakk, den blir for myk til dette.

 

Muligens jeg også får fatt i en breech av Messing etterhvert.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
  • 1 month later...
  • 2 weeks later...

HPA/luftkonvertering av disse crosmansakene er mulig, jeg har selv gjort diverse forsøk med til tider meget gode resultater.

 

men, du bør lese deg ganske grundig opp på dette før du begynner. høyttrykksluft åbelaster våpenet annerledes enn co2kapsler, og det er mye som må modifiserers om det skal være trygt.

 

foreslår at du titter en liten tur innom www.airgunworld.org, jeg har en liten tråd om slik konvertering av co2-våpen der. i tillegg vil du finne mye god info på www.airgunforum.ca ,spesialt en bruker der som kaller seg for "rsterne" har skrevt mye, og har god kunnskap om dette.

 

lykke til, men vær forsiktig!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...