Jump to content

Laika og NKK


fat_dog86

Recommended Posts

:wink::wink:

Jo, det skal gå det vil jeg tro. Men det er jo samtaler om at laikaklubben norge skal gå inn i Norske Elghundklubbers Forbund .Og når laikaklubben går inn i NEHKF, da blir dette ikke et problem !

Laikaklubben har jo uoffisielle jakttester , så de kanskje skulle hatt slike utstillinger å ?

For å komplettere sitt tilbud til sine medlemmer. :mrgreen::mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Dobbelt medlemskap må du vel ha uansett. Holder vel ikke å bare være medlem av NKK for å gå ei prøve på elg og ei heller om du skal gå prøve på fugl?

Må vel være medlem av NEKF eller NSFN i tillegg?

 

Dette har jeg lurt litt på også.

 

Jeg er medlem av NSFN og Hedmark EHK, men klarer det seg med NKK, så skipper jeg gladelig medlemskapet i Hedmark EHK. Får jo ikke anna enn ei tynn lita blekke et par ganger i året og vil en ha info ligger det på hjemmesiden.

Link to comment
Share on other sites

Hallo Echo.

Det eneste du trenger for å gå på utstillinger og jaktprøver er å være medlem av en samarbeidende klubb til Nkk, som foreksempel Nehkf og Njff er.

så man kan gjerne være medlem i njff og ikke i nkk og nehkf for å være med på arrangemang som disse arrangerer!

sitat,dommerhåndbok nhhkf:: rett til å delta har enhver som av nkk og samarbeidende klubb ikke er fratatt denne rett.... :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Så om jeg står som medlem i NSFN, så kan jeg gå jaktprøve på elg?

 

Du MÅ vel ikke være medlem av noen som helst klubb for å stille på jaktprøve eller utstilling - du får billigere påmelding, men arrangementene er da vel ikke forbeholdt medlemmer, såvidt jeg har fått med meg. Jeg har i allefall aldri meldt meg på som medlem, verken de gangene jeg har stilt på utstilling eller jaktprøve. Ikke at jeg har vært den hyppigste deltaker på noen av delene, men jeg har da vært i vei et par ganger...

Link to comment
Share on other sites

Så om jeg står som medlem i NSFN, så kan jeg gå jaktprøve på elg?

 

Heilt riktig det echo. Da er du jo medlem av en samarbeidende hundeklubb til både nkk og nehkf.

Så da er det bare å stille på laushoinn og båndhundprøve(elg) da ja Echo.

Har hatt svenske hunder på harehundprøve her jeg, de står jo ikke som medlem i nkk eller nhhkf.

Og dem var ikke medlem i noen hundeklubber i norge , men en samarbeidende klubb i sverige .

 

TJOHEI :mrgreen::mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

er litt i tvil om det er fører eller hund dere tenker på :? Men det er vell hunden som må ha medlemskap

ikke fører.

fra regelverket:

1.2. DELTAKELSE.

Hunder.

Rett til å delta har hunder som er registrert i NKK eller register anerkjent av NKK. For alle norskeide og utenlandsk registrerte hunder som etter 1. september 1998 har en første ”kontakt” med Norsk Kennel Klub (dvs. deltar på offisielt arrangement – uansett arrangør osv.) skal omregistrering til NKKs register foretas.

Hunder fra Nordiske land som før 1. september 1998 har vært i ”kontakt” med Norsk Kennel Klub (dvs. deltatt på offisielt arrangement – uansett arrangør, HD/AD fotografert eller benyttet i avl osv.) må ikke omregistreres, men kan det dersom eier ønsker.

Ved all omregistrering beholdes og benyttes det opprinnelige reg.nr., men det utstedes ett NKK registreringsbevis som også dokumenterer og bekrefter at omregistrering er foretatt.

Ovennevnte må være utført før hunden kan delta på terminfestet arrangement.

Alle hunder født etter 1. januar 1998 må være ID-merket for å delta på terminfestede arrangementer (utstillinger, prøver, mentaltester osv) i Norge. ID-merkingen må være utført før fremmøte på arrangementet.

Hunden må være vaksinert etter de til enhver tid gjeldende regler for vaksinering. Hunden må være vaksinert mot valpesyke. Vaksinasjonen må ha blitt foretatt ikke tidligere enn 2 år før prøven. Ved førstegangs vaksinasjon må det ha gått minimum 2 uker fra vaksinasjonsdato til prøvedato. Ved revaksinering gjelder ingen slik karenstid. Vaksinasjonsattest utstedt av veterinær må medbringes til prøven og fremvises uoppfordret til arrangør.

Iflg. Landbruks-departementets forskrift for ”Øre-og/eller halekupert hund - §4. – Forbud mot å stille ut kupert hund.” ”Det er forbudt å stille ut hund som har fått øre og /eller hale kupert. Forbudet gjelder alle arrangementer som er en del av avlsarbeid, og alle arrangementer hvor hunder konkurrerer og/eller rangeres for eksteriør og/eller prestasjon”.

Se ”Kommentarer” pkt.7.

Førere.

Rett til å delta har enhver som av NKK eller samarbeidende klubb ikke er fratatt denne rett.

Se også ”Kommentarer” pkt.7.

6

Førere.

Rett til å delta har enhver som av NKK eller samarbeidende klubb ikke er fratatt denne rett.

Fører.

Fører, dommeraspirant eller dommerelev, samt eventuelt kjentmann kan ledsage dommer. Ut over disse har ingen rett til å følge hunden, med mindre både hundefører og dommer har gitt samtykke

 

mvh Taiko

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...