Jump to content

Hylser og kuler .260 Rem


brodsjo

Recommended Posts

Hei igjen!

 

Etter litt om og men har jeg endelig (kanskje) bestemt meg for nytt løp i sakoen og det blir kal .260 remington. (grunnen er 6.5 kule og at jeg har en god del .308 lapuahylser liggende).

 

Har en kamerat som vet det meste om lading etc, men det skader ikke å få flere tips.

 

1. Hvor kan jeg finne billige .260-tomhylser? (er en stund til jeg har mulighet å jobbe med .308-hylsene)

2. Har dere erfaringer med kuler og krutt i dette kaliberet?

 

p.s. Det er i hovedsak jaktfelt og løpende elg dette blir brukt til.

Link to comment
Share on other sites

Har også en Sako jeg har satt inn 260 Rem løp i, og fordi magasinet mitt tillater patronlengde på 74 mm, har jeg fått laget kammer som passer til 74 mm lange patrone. Vanlig lengde for 260 Rem er 71 mm, men de lange 6,5 kulene tar mindre av hylsevolumet med denne løsningen. Selvfølgelig må patronene dine da bare brukes til de rifle.

Link to comment
Share on other sites

Press 308 Win Lapua hylsene i 260 Rem dia, og du har helt supre 260 Rem hylser. Har laget alle mine slik, det funker helt fint.

 

Litt på sidelinjen. Hva slags levetid får du på hylsene når du gjør dette? Hvor mange omladninger før de sprekker?

Er klar over Lapuas fremragende hylsekvalitet, men godset må jo blir endel sprøere etter en slik omforming og levetiden

vil vel gå noe ned.

Link to comment
Share on other sites

Rem hylsene suger(min erfaring :? ) Men utvalget av 260 hylser er

begrenset, Nosler bra men stygg dyre, Norma skal etter ryktene levere hylser i år.

Lapua 243 necka opp er førstevalget mitt.

Engangskutte Rem hylser kan du få kjøpt av meg brodsjo

 

Morten

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...