Jump to content

Klippemaskin for hundepels?


Woff

Recommended Posts

Min bordercollie er av den langhårete typen som bør klippes 4 - 6 ganger i året.

Jeg har nå gitt opp Europris sin klippemaskin (599,99 mer til overs..) som jeg har brukt et par-tre år nå.

Denne maskina holder ikke.. Så da trenger jeg tips om hva slags utstyr som anbefales?

Link til produkt / pris om noen har noen tips her?

Link to comment
Share on other sites

Takk for bra hjelp begge to :!: Jeg prøvde faktisk å søke på klipp her, men fant ikke tråden som det ble linket til! (Jeg er nok ikke flink nok til å bruke søkefunksjoner her!)

I den tråden nevnes den billigmaskina jeg har, samt mer 'fornuftige' alternativer. (Håper jeg! De er jo bare 4-5 ganger så dyre..) Spørs om jeg får besøke FK-butikken og legge igjen 3 høvdinger der. Den prof-maskina ser bra ut! Bare kom med tips om det finnes noen rimeligere forhandlere av denne! :wink:

Link to comment
Share on other sites

Jeg endte opp med Moser fra Clas Ohlson til 498 kroner. Klipt elghund 3 ganger uten problemer. Angrer ikke et sekund. Også brukt den under bena på både neg og setter og funker bra. Ikke hatt nevneverdige problemer med å klippe ulla på elghunden.

 

Fant lik maskin på dyrebutikken i Charlottenberg til dobbelte prisen...

Link to comment
Share on other sites

Har selv brukt penger på diverse billigmodeller, men etter tre havarier kjøpte jeg en i fra Kennel. Den fungerte bra selv om det ikke er toppmodellen. Den er iallefall konstruert for å klippe hundepels og fungerer bra til det. Kjøpte den i fjor sommer men jeg fikk imidlertid ikke brukt den mer enn et par ganger da bikkja nå er på de evige jaktmarker. Den kostet et sted mellom 1000-1500 kr, du kan få den for 500 + frakt. Send pm dersom interessert.

Jeg kjøpte den på intersport men her er en link til importøren. Se på art.nr 4935 litt over halveis ute i pdf-heftet: http://www.kennel-utstyr.no/pdf/KENNEL_2007_hund.pdf

Link to comment
Share on other sites

:) Takk for bra tilbud Fenris 3006, men jeg tror jeg vil gå for toppmodellen som FK har, da har jeg

en lokal forhandler hvis det blir problemer med utstyret. Men behold den selv og få deg en ny venn i stedet?

Den Moser'en du bruker HyprJinta er nok identisk med den jeg har gitt opp. Den har for svak motor til

å klare dekkhår og underhår på min bordercollie iallefall! Men den er grei nok til poteklipp. (Dette er det

hunden som 'bestemmer' da tolmodigheten går mot null etter et par timer i frisørstolen! 8) )

Link to comment
Share on other sites

:) Fikk endelig ny klippemaskin i dag. Det ble proff-modellen fra FK, samt et halvtann-klippeskjær ekstra. Denne var gøy å klippe med!

Jeg mistenker at den forrige simpelthen ble skjem etter et par års bruk. Den nye har kjeramisk klippekniv, så den bør holde en stund..

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...