Jump to content

Håpløst med eksport av våpen, fra Noreg :-/


Buster

Recommended Posts

Jeg har oppdaget, til min store frustrasjon, at det ikke er èn jævel av transportfirmaene som tør å ta i ei pakke som inneholder våpen, eller våpendel.

De har en helt patetisk holdning til dette som er så falsk som "kråkesølv".

Det virker som det også er helt tilfeldig hvem i de forskjellige fimaene som får saken, og hvilken holdning de personlig har til dette.

Jeg har hjulpet til med å skaffe min venn, i Wyoming, USA, ei Kongsberg-rifle, som han ønsket seg. Han ønsket den gode kvaliteten, og nettopp det at han kunne få en fabrikklevert 358 Norma Magnum. En av de få i verden.

MEN..............det er kul i helvete å få den ut av landet, uten å sette seg i båten å ro den over selv!!

Dette synes jeg er for jævlig, og at dette er noe som de myndigheter som tillrettelegger for industri i Norge, burde ta tak i.

Dette er da en lovlig gesjeft, og reglene skulle da være klare deretter.

Det virker som det hele er gruppert under "Klasebomber"!!

Det som gjør det hele så falskt, og patetisk, er at de samme fimaene frakter våpen og våpendeler, INN til Norge, og rundt om i verden ellers.

Slike hjernedøde holdninger gjør meg lettere frustrert og forbannet.

Noen som har noen erfaringer med dette?

 

 

Vil bare for ordens skyld nevne at ALLE papirer og tillatelser ER i orden, så ikke dette blir tema. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Sliter litt med det samme problem, har en venn i statene som samler på Colt 1911 og ønsker seg veldig en Kongsberg Colt.

 

Jeg kommer til å ta en ringerunde til diverse importører av våpen til Norge. (F.eks. Schou, Landrø , Jakt & Friluft, Stenvaag , Norma AS )

 

Jeg regner med at disse firmaene fra tid til annen returnerer våpen , om ikke annet som reklamasjoner, og da er det vel mulig å få et svar på hvem de bruker.

 

-Hvis de da vil ut med det....

 

J

Link to comment
Share on other sites

Har god erfaring med UPS når det gjelder å sende våpen ut av landet.

Det blir jo mer "bud" enn "post", men uansett har det funket for meg en gang i alle fall.

Fikk hjelp av en kompis som jobber i staten og derfor har kontroll på byråkrati og papirer.

 

Kan sjekke om jeg finner igjen noen mails angående dette.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...