Jump to content

Ta av de åpne siktene på Blaser


skinner

Recommended Posts

Da er den første Blaseren (Professional) i hus. (LRS 2'en venter rundt neste hjørne) Og da er det jo helt åpenbart at de åpne siktene må bort fra pipa på den profesjonelle saken. Og spørsmålet er da videre, hvordan i svarte h.....e gjør man det?

Og spørsmål nr 2 er: Hvordan få av de originale reimfestene(skrudd, limt??)?

Link to comment
Share on other sites

Da har jeg lest linken og fått svar på baksikte/skur samt remfester. Gjenstår da å få et svar på hvordan man får av kornet? Ellers så er svaret på hvorfor jeg vil ha av rembøylene at jeg kunne tenke meg hurtig avtagbare fester, dersom disse finnes fra Blaser så er det svaret besvart.

Har skrudd ut mutteren (den med spor for skrujern) bak kornet, virket ikke som om kornfoten ble særlig løsere av den grunn? Nye og flere innspill mottas med takk!

Link to comment
Share on other sites

Frontsiktet er limt i tillegg, så etter at ""mutteren" er fjernet setter du kniven(langs med løpet) mellom sikte og løp. Gi kniven en liten "kakk" med skrutrekkeren, og frontsiktet løsner. (Pass på fjæren som holder kornet på plass, den spretter ut når frontsiktet detter av.)

Link to comment
Share on other sites

Takk igjen. Da er røkla av, uten noen merker og skader. Siste spørsmål er om det er mulig å få tak i metriske (2,87mm) skruer for å plugge hullene? Eller må jeg borre litt større å sette i 6-40 plugger, som jeg har? Hadde vært lettere dersom det var mulig å få metrisk.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...