Jump to content

Avtagbar stokk Ruger 10/22


Arnt Inge

Recommended Posts

Vet det ikke er lovlig med folde- eller innskyvbar stokk. Men er det lovlig å lage seg en stokk der man kan ta av bakerste del av kolben f.eks foran evt. pistolgrep når man skal pakke det i sekken? Hvis den er delt foran evt. pistolgrep, så vil det i praksis også bli umulig å skyte med den i delt stand, og på denne måten skulle ikke det være noe imot en slik stokk.

Link to comment
Share on other sites

jeg vil si akkurat det samme. bare pass på så du hart med deg flatkrujern og noen ekstra skruer i tilfelle du mister en så bør det funke som faen. jeg vil også si at en slik stokk du tenker på er ulovlig, da den praktisk talt er det samme som en vanvittig upraktisk folde stokk.

Link to comment
Share on other sites

Veeeel. Så lenge løsningen ikke gir enklere avfyring enn mekanismen uten stokk og den ikke er utført som en leddet/lynrask sak å sette sammen bør den kunne godkjennes. Men det blir opp til POD å godkjenne, og av en eller annen grunn har jeg ikke helt trua på det...

 

Å lage en takedown-løsning på skjefteskruen burde være en grei sak, har slev transportert min i delt tilstand på MC-turer og det er en grei løsning.

Link to comment
Share on other sites

Om man deler en rifle bak avtrekkeren, og grep til støtte for avtrekk (pistolgrep etc), forsvinner med kolben. Så ser jeg ikke noe sted det står at noe slikt er ulovligt (må deles helt fra våpenet). Om pistolgrepet står igjen på våpenet, er det ihvertfall helt ulovligt på halvauto rifler. Intensjonen med å forby leddede stokker på halvauto, var jo nettopp dette med at der somregel står igjen ett pistolgrep, som i prinsippet gjør at våpenet kan brukes med stokken forldet.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...