Jump to content

March kikkertsikter


varberger

Recommended Posts

Ser på www.accurateshooter.com om nyheter fra Shot Show. Her er det noen interresange kikkertsikter som heter March som jeg ikke har hørt om før. Ser ut som de ligger i det øvre prisleiet. Det som for meg gjør de interresange er det store sintervallet på forstørrelser.

De har blant annet en 1-10x30 som bør være perfekt på elgrifla eller drillingen.

De har også en 2,5-25x42. En 10-60x52 og et benchrest kikkertsikte35-55x52.

De har også opplyst retikkel.

Er det noen på kammeret som vet noe om disse siktene? og hvor man kan få kjøpt dem?http://accurateshooter.wordpress.com/2009/01/19/shot-show-report-march-36-55-br-scope-and-revolutionary-110-ratio-zooms/

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Jeg kom over det som jeg tror er en ny offisiell side for march optics/deon optical. Den viser oversikt over alle kikkertsikter de har tilgjengelig.

 

2,5-25x42 virker kanskje som et perfekt allround sikte til alt fra jakt til langhold. Skulle bare ønske at de kom med cm klikk og kanskje flere trinn på det opplyste retikkelet.

 

Det ser imidlertid ikke ut til at kelby.com har fått oppdatert sin side med priser og slikt.

 

Link: http://www.deon.co.jp/march/

Link to comment
Share on other sites

  • 12 years later...

March SFP 1,5-15x42 IR Hunting

 

Den der ser jo kjekk ut. Liker at den er kompakt. Kunne jo erstattet både Zeiss v4 1-4 og Meopta Optika6 3-18 kikkertene mine hvis den fungerer bra over hele området. Noen som har testet den og kan si noe? Noen kompromisser må vel være gjort for å få den i såpass kompakt format?

March SFP 1,5-15x42 IR Hunting

https://skytterlinken.no/march-sfp-1-5-15x42-ir-hunting

 

Link to comment
Share on other sites

March 1,5-15x42 er en SFP kikkert. Den kan fås med lukkede turrets som bildet over her, eller med taktiske ratt/turrets. MOA eller MRAD.

Jeg har den med det FD-1 retikkel. dette er et jaktretikkel og kikkerten slik jeg opplever den er en jaktkikkert. Vet den brukes til litt andre oppgaver på andre siden av atlanterfjorden.

Orker ikke skrive på meg krampe, men ring meg gjerne på 91009845 hvis man har spørsmål om denne kikkerten. Jeg synes den er genial. Så jeg har bestilt en til....

 

Link to comment
Share on other sites

On 4/3/2009 at 1:19 PM, madsemann said:

Jeg kom over det som jeg tror er en ny offisiell side for march optics/deon optical. Den viser oversikt over alle kikkertsikter de har tilgjengelig.

 

2,5-25x42 virker kanskje som et perfekt allround sikte til alt fra jakt til langhold. Skulle bare ønske at de kom med cm klikk og kanskje flere trinn på det opplyste retikkelet.

 

Det ser imidlertid ikke ut til at kelby.com har fått oppdatert sin side med priser og slikt.

 

Link: http://www.deon.co.jp/march/

2,5-25x42 fås med CM klikk ja, har hatt en. og lysbryteren fra 1-6 er egentlig alt man trenger. høres simpelt ut, men fungerer topp synes jeg. man trenger ikke 2500 forskjellige lysstyrketrinn på en rødprikk. 

Link to comment
Share on other sites

42mm er 42mm... Allround. Ikke skumringsekspert....

 

Jeg synes "øyeplassering" er som Z8i 1,7-13,3 som den erstatter hos meg.... Dette er viktig for noen og mindre viktig for andre. Du må prøve selv. jeg har en Hensoldt 4-16 som har den mest tilgivelige eyebox av alle kikkerter jeg noen gang har sett igjennom, med det er ikke så viktig for meg... opp til 12X synes jeg March er lett å få siktebilde i. mellom 12 og 15 er den mer "kilen". Man kjøper ikke denne kikkerten for å bruke den på bare 15X.. men man kan.... og når "disken" brukes på dagtid er bildet på 15X helt magisk bra mtp hvor liten den er... March er ikke for alle..

får 5-42x56 March i posten i dag...sitter bare å hopper i spenning.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...