Jump to content

Alternativ skytebenk


Bamrud

Recommended Posts

.. som går i ett med omgivelsene. :)

 

SANY0083.jpg

Opps. Har var det mye blåtoner :oops:

 

Man bruker de "materialene" man har etter årstiden, og hva var vel mer naturlig enn å spa opp en haug med snø og lage skytebenk av hauen.

 

Etter å ha forandret innstillingene på fotoapparatet, og lagt på en aluminiums dørkplate med dråpene ned for å øke friksjonen mot underlaget, og for i det hele tatt ha mulighet for å justere høyden på frontresten ble det svært så bra. 8)

 

SANY0086.jpg

 

Tanken var å se å få testet de to enkeltskudds salongriflene som jeg fortsatt har til låns. Jeg skal ha en av disse, og fikk mulighet til å teste de ut før det ble noe handel.

 

Ref: Valg av rifle for BR50

Fikk testet Anschutz'en noen skudd med flere typer ammo i går med tanke på å få testet Walther'n i dag. Men snøværet stanset meg i dag.

 

SANY0092.jpg

 

Anschutz'en gikk svært godt med to typer ammo. Den ene som samlet gjennomgående samlinger på 5-8mm @4skudd m/en flue :twisted: var faktisk cci standard. Neste ammomerke som utmerket seg var Lapua Master M med 5-8mm @5 skudd. :D Alle serier skutt på 50 meter.

 

Jeg har flere typer ammo som skal testes, men jeg har i alle fall nå fått begynt.

 

Vi får børste snøen av skytebenken en annen dag og få gjennomtestet begge riflene før jeg bestemmer meg.

Link to comment
Share on other sites

Likte den skytebenken din, so absolutt.. :mrgreen:

 

Har ikkje fått gjort meir tester med den .22 LR ammoen min, så eg har et aldri så lite prosjekt på lur eg også. Men kjøpte et par pakker med Eley Biathlon, og når eg skaut på 10-12 meters hold i hagen, så var faktisk dei et knepp betre enn Lapua Master M. Men det var snakk om 3 x 5 skudda av kvar type ammo og som sagt veldig kort hold, og skytebenken var ein hagestol, med madrass oppå, så det var ikkje snakk om ultimate forhold...

 

Skulle gjerne hatt front/bak rest, det blir prioritert til sommeren.. Er nesten klin umulig å få brukt feriepengene på et eller anna kjerringa ikkje går i fistel av.. :twisted:

Link to comment
Share on other sites

Ved siden av Lapua Master M, har jeg også Lapua Polar Biathlon, Center X, Midas + og Subsonic HP.

Eley Target - Club og Subsonic, samt endel Fiocchi greier og CCI og Remington, blant annet.

 

Skulle tru at de dyreste skudda skulle gi de beste resultater, men så langt er det ikke det som er tilfelle her.

Jeg har spart patronene som etter prisen å dømme har kuler laget av sølv helt til slutt. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...