Jump to content

hvilken halvauto rifle m/demper


cita

Recommended Posts

En jaktkamerat ødela skulderen sin i skogen i høst,etter det får han vondt hver gang han skyter med rifla si (sako i 3006).

Lufta for han at en halvauto med lyddemper må vere bra uten at jeg har noen som helst erfaring med det,men håper noen her har det.

Hvilken type som virker/virker ikke med lyddemper og om det er noen bilder og titte på?

Link to comment
Share on other sites

:shock: blåst ut av ladeporten. Jeg har skutt "noen" skudd med Vepr før den forsvant ut døra, og kan aldri si jeg har merket noe blåst ut av ladeporten, ialle fall ikke en jævlig blåst. Den jeg hadde var porta i gasshullet slik at litt gass skulle gå ut i friluft, og ikke så mye i gassrøret. Svinet (vepr'n) var stygg med hylsene mine, men etter at jeg gikk over til Nato ble ikke det noe problem lengre. Mye mulig jeg tar feil her, men at det skal bli så voldsom blåst ut av ladeporten stiller jeg meg litt uforstående til
Link to comment
Share on other sites

Den var justert for i det hele tatt få den til å veksle. Funket ikke uten demper etter justering. Var forresten den eneste BAR`en jeg har vært borti som har hatt elendig presisjon.Både eier , børsemaker og butikkeier testet den med masse forskjellig ammo men skuddene satt ikke i regelmessig i halvmeterskiva på 100m . Han som eide den fikk ny og den gikk som fy !!

Link to comment
Share on other sites

Har lest her flere ganger at Argo ikke virker, det var vel bekreftet fra importør.

 

Derimot skal H&K gassdrevet fungere. Merkel skal jeg prøve selv, mekanismen er fra H&K så det bør være tilsvarende. Skruen som ser ut til å regulere gassporten sitter godt fast (loctite antakeligvis). Jeg hadde tenkt å justere, men børsemaker mener det ikke er nødvendig. Så da er det vel bare å skyte og se hvordan det går.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 3 years later...

Gammelt innlegg.. Ser det... Men jeg har akkurat dumpet over en 7400 weathermaster i 30-06.. Børsa er plenty bra nok til jakt, og ja den fungerer helt fint med T8 og umodifisert gassblokk... Samler 25-50mm på 100metern med 180grs fusion. Ingen forkilinger , nødstopp eller annet plagsom. Kun ei god bruksrifle for jakt....

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...