Jump to content

Anisiktsmaske (kuldebeskyttelse)


fat_dog86

Recommended Posts

Gjorde et søk, og det eneste jeg fant rundt anskiktsmasker var div camostasj.

 

Skal ha meg ei ansiktsmakse for bruk i kulda, kamuflasje er ikke førstepri, det er dermimot funksjonalitet. Må være vindtett, men allikevel god ventliasjon.

Hva bruker dere til skigåing, scooterkjøring mm?

Link to comment
Share on other sites

Forsvaret har/hadde hvite scootermasker. varme ja..kjøpte på militærauksjon på Lillehammer ifjor. 20,-

har brukt den. den er for hele ansiktet?

man ser ut som en figur fra skrekkfilm... men den er varm.

 

neoprene maskene jeg snakker om dekker bare nedre del av ansiktet. å har du scooter(slalåm)briller på da, så er alt dekt.

Link to comment
Share on other sites

Finnlandshette har jeg prøvd, i skibakken etc er den like god som uten... Forsvarets balaclava er hakket bedre, men iser over munnen etter ei stund.

 

Har kikka på ei maske fra Mammut hos xxl, som er laga av windstopper-fleece, men de skal jo ha nesten en hundrelapp i porto! Drøyt for et tøyfille som kunne gått som brev.

 

Den halvmaske i neoprene/fleece fra våpenloftet så grei ut, får ta den med i betraktningen.

Link to comment
Share on other sites

Når jeg tjenestegjorde i GSV fikk vi utdelt scootermaske. Denne i noprenlignende materiale. Helsvart med beskyttelse over nesen, samt hull å puste igjennom foran munnen.

 

Nå skal det sies at jeg bruker forsvarets balaclava fremfor masken, senest i dag (22-). Det er jo litt å overdrive selv på kalde dager å gå rundt med den maska spør du meg :wink::arrow: Men jeg har brukt den på fjellturer og selvsagt under scooterkjøring :D

Link to comment
Share on other sites

jeg har en slik neopren maske etter at søskenbarnet var i GSV. skikkelig god å ha når jeg kjører scooter, men den er litt stiv og merkelig å ha på pga fyldige ansikt. bruker heller balaclava og buff innom bjønnfetta om jeg skal noe annet enn å kjøre scooter og det er så kaldt at det er en nødvendighet. har i det siste sett at denne maska har morknet noen plasser. men det er vel pga feil oppbevaring?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...