Jump to content

Problemer med 223 pipe !


shooter 2

Recommended Posts

Må du slå hevearmen oppover eller fremover?

 

Det kan virke som om ekstraktoren (den delen som griper hylsa i bakkant) ikke tar godt nok tak i hylsa. Dette skyldes som oftest at den er slitt. Ekstraktoren skal ha en relativ skarp kant slik at den får skikkelig tak.

 

Pusset du skikkelig før du skøyt? Nye løp kan være innsatt med lagringsfett. Skyter du med slikt fett i kammeret kan det brenne seg fast.

Link to comment
Share on other sites

Ser ingen merker på hylsa eller noe , hevarma går lett rett opp men blir hengende akkurat like før den skal bakover så jeg må bruke litt krefter akkurat det siste hakket. Pipa er tatt fra ei maken børse og bare flyttet over og det har aldri hvert problemer med dette før på noen av børsene . Pipa er garantert skrudd helt inn så den bonner men det må være noe med med avstand mellom sluttstykket og pipa men da skulle en tro at det ville bli merke på hylsa , merkelig :(

Link to comment
Share on other sites

sjekk patronspillet,et tynnt ark som du river av og legger i bolthode-ta ladegrep med patron og du skal da merke at det blir tungt og lukke-2 biter med papir skal det bli "umulig" og lukke.hvis det ikke blir tungt/umulig må pipa ut og tas av på brystningen

 

Det svaret likte jeg for det er nettopp i de baner jeg har tenkt også men trikset med papir for måling tenkte jeg ikke på . Tipper du satt med 'esset' jeg :!: Tror jeg kan si tusen takk . :D

Link to comment
Share on other sites

nja det forteller bare om du har for kort eller for langt patronspill(eller ok).

dette høres mer ut som noe er skjevt. skjev støtbunn?

 

Ja skjønner hva du mener om patronspill , men det var ingen av disse to like våpna som hadde problemer før ! men som du nevner ang. skjev støtbunn så oppfører det seg akkurat slik også , det problemet kjenner jeg jo godt til spesielt fra kragtida og dfs-skyting og da ble det jo mange rare hylser etter div. skjeve sluttstykker .

Har ikke hatt tid og sett på dette nå siden sist jeg var inne så jeg vet ikke mere på sparket .

Link to comment
Share on other sites

For stor patronspillerum vil medføre flade hætter, og dårlig precicion.

Skæv stødbund vil medføre tung hævearmsløft på det meste af løftet.

Dårlig finish, Rust eller grater i kammeret vil medføre modstand på den sidste lille del af hævearmsløftet, precist der hvor "camfunktionen" skal trække hylstret løst fra kammeret.

Tikka er kendt for sin svage camfunktion. Problemet kan også være for lang udtrækker, hvorfor den lille camvirkning som tikkaen har, "spises" op af sluppet i udtrækkeren

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...