Jump to content

Salong trøbbel


1shot1kill

Recommended Posts

Har en malin halvautomat som jeg plages med.

Den vil ikke kaste ut tomhylsene, slik at det oppstår forkiling når jeg har flere skudd i magasinet. den har rør magasin på x antall skudd. Må bruke den som enkelt skudds rifle nå. :evil:

Lurer på om noen har noen erfaring med dette, kanskje noen tips for å fikse salongen min.

(rifla er pusset og rengjort etter alle kunstens regler)

Link to comment
Share on other sites

Du har nok for svak ammo/ hard fjær. Grunnen til at den kiler seg er ofte at sluttstykket ikke kommer langt nok bak, og kræsjer i patronen som står i materampen.

 

Det kan også være at du har tørrpusset, eller at det er litt grov maskinering på enkelte glideflater. Dette skal normalt gå seg til etter noen esker med skudd, men blir en lidelse om du må lade enkeltvis. Ta fram en liten fil, og forsiktig fjern grader i mekanismen. Så kan du polere glideflater med stålull.

Link to comment
Share on other sites

Hmm, har selv en Ruger 10/22 stainless. Den opplever jeg "ofte" det samme med. Dette gjelder stort sett med sub sonic ammo og lyddemperen på. med vanlig ammo uten demper går den som regel greit. Det er også mere "kluss" med butler Creek 25 skudds mag enn de ordinære 10 skudds..

PS. De er magasinene med "Steel lips" ja...

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

bruk remington highvelocity ja ;) de er det skikkelig mos i! rugern min samler også godt med disse.

butler creek magasinene til 10/22 er knall fine dem, om det er steel lips. bare å ha med seg ett lommetørkle ut og pusse bort litt sot før du lader opp dem så skal de fungere gang etter gang.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...