Jump to content

Løst magasin til Howa1500?


LeBoost

Recommended Posts

  • 4 weeks later...

Kom på 2550.- i postkassa med 10skudds magasin. Som sagt var det litt tilpasning som måtte til, måtte utvide stokken litt for å få montert underbeslaget og låsekassen måtte og få en omgang med dremmelen for at magasinet skulle gå langt nok opp. Ikke store inngrep, men en liten justering må til.

 

Noe lang leveringstid må en rekne med, i følge Roedal ville det være lettere å sende atomvåpen til Afganistan enn å sende et magasin system til Norge :D

Link to comment
Share on other sites

underbeslaget og låsekassen måtte og få en omgang med dremmelen for at magasinet skulle gå langt nok opp.

 

Hvorfor låsekassen? Som jeg forsto ut fra monteringsanvisninga, så var det bare stokken som måtte utvides litt.

Har endelig fått beskjed om at pakken var sendt, sitter ved postkassa og venter i spenning hver dag nå...

Link to comment
Share on other sites

underbeslaget og låsekassen måtte og få en omgang med dremmelen for at magasinet skulle gå langt nok opp.

 

Hvorfor låsekassen? Som jeg forsto ut fra monteringsanvisninga, så var det bare stokken som måtte utvides litt.

Har endelig fått beskjed om at pakken var sendt, sitter ved postkassa og venter i spenning hver dag nå...

 

Det var det jeg trodde når jeg leste monteringsanvisningen og, men når stokken var utvida og underbeslaget montert ville ikke magasinet gå helt opp uten at jeg utvida opningen på undersiden av låsekassen. Du ser det med en gang hvis du sikter langs magasin-opninga når den er montert. Det beste ville være å bruke fres men det går med dremmel og. Jeg kjøpte noen små freser til dremmelen på claes-olson som funket ok.

Link to comment
Share on other sites

Var redd for det, Leiv Vidar. Men "må ha"-djevelen har tatt tak i meg nå :lol:

 

Her er hva Roedale sier om magasinsystemet:

 

At this time we can only offer the RMS to fit the Howa 1500 Short Action, however we have further models in development and these will appear in the shop as soon as possible. Please keep checking back with us for new developments.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Post gjerne bilder av tilpassningen/monteringen når dere holder på :wink:

 

Ser at noen av disse underbeslagene leveres med shims for å senke magasinet litt, hvis det tar opp i låskassen.

Dette blir jo en jallaløsning i mine øyne, men hadde det fungert like godt som å frese ut i låskassen hva mating angår?

Link to comment
Share on other sites

Her er Weatherbys eget løse magasin: http://www.weatherby.com/product/access ... sory/40440

 

Er desverre ikke kommet til kort låskasse og er laget i polymer og ikke i alu. Prisen var det ikke noe å si på.

 

Ellers ser jeg at CDI sin løsning som det ble linket til tidlig i tråden (http://www.snipercentral.com/cdidbm.phtml) er noe billigere enn Roedale sin. Er det noen grunn til å tro at CDI sin skal være dårligere?

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Ikke som jeg vet om pr nå. Men de forskjellige produsentene krever litt forskjellige modifikasjoner. Noen er vel enklere en andre. Selv har jeg satt in CDI Presisions. ( http://www.cdiprecisiongunworks.com/ ) Den var det en del tillpassing med da formen pa bunn metallet var litt anderledes formet en orginalen. I tillegg var det litt tykkere gods som betydde at jeg måtte fjerne litt ekstra. Ser at Jakt depotet kommer med et understykke med magasin nå. Vet ikke hvor mye jobb det er å tillpasse det.

3 små ulemper med den magasin løsningen jeg har valgt for uten om tillpassingen.

Det er en taktisk utløser som gjør at magasinet kan lett taes ut. Det betyr også at man kan lett miste magasinet.

AI magasinet jeg har er singel stakk ved åpningen som gjør at det er litt knot og lade det kontra duble stakk. Siste skudde i magasinet er litt knot å lade grunnet formen på magasin mater bunnen.

Grunnen til at jeg satte i magasinet er at jeg har pikatini skinne. Det gjør det litt knotete og topp mate 5 skudd. Samt det gjør det enklere og tømme våpnet helt når du kommer inn fra jakt turen.

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...
  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...