Jump to content

laser kikkertsikte


army44

Recommended Posts

Jeg har selv en slik Bushnell som jeg anskaffet i forbindelse med revejakt på snaufjellet (yrkesjakt) og jeg synes den er helt fortreffelig. Jeg har den på en rifle i Cal 22-250 :wink:

Burris og Bushnell er i prinsippet samme kikkert ,så hvem du velger tror jeg ikke spiller noen rolle.

Link to comment
Share on other sites

kanskje litt OT, men spørr her likevel...

 

ser disse siktene med avstandsmåler i, de ser ut å komme bare for en type montasje, er der noen som leverer slike sikter hvor enn kan bruke normale 1" eller 30mm ringer? har vurdert en slik, men skal da ha den montert i en Leupold QR

 

Sjekk denne linken:

http://www.vildsvin.se/shop/item_link.p ... BERQRSTEEL

 

Vil tro denne passer både Weaver og Picatini montasjer.

Link to comment
Share on other sites

Burris og Bushnell er i prinsippet samme kikkert ,så hvem du velger tror jeg ikke spiller noen rolle.

elektronikken i disse siktene er laget i ett samarbeid mellom Nikon, Burris og Bushnell. forskjellen på de ligger i selve optikken og at Bushnell ar kulebanekompensator, slik jeg har forstått det.

 

selv så fikk jeg en melding fra min far i dag om at det var kommet en pakke i posten i dag :D

i den ligger det ett Bushnell yardage pro 4-12x42 fra jaktfall.no (de har tilbud på det nå) :D har hørt kun skryt av dette siktet, blant annet sto det i artikkelen "riggen" i jeger hund og våpen nå i høst...

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Den ser ganske spesiell ut på en klassisk rifle, firkanta boxen :)

Jeg er 100% sikker på at du kan velge mellom yards og meter. Kansje fot og?

 

Rart den måler dårligere i mørket? Tilfeldighet? Laseren og mottakeren blir vell ikke påvirka om det er dag eller natt, men å sikte/treffe noe langt unna som reflekterer når det er mørkt er vell noe annet trur jeg?

Link to comment
Share on other sites

velger mellom yards og meter ja, men ikke fot. velger på samme knappen man måler.

 

kan jo godt være tilfeldig at jeg fikk den til å måle dårligere i mørket, må holde den veldig rolig, noe som er litt vanskelig når den ikke er montert. den måler iallefall lenger enn man burde skyte :wink:

 

Da må du ha hatt dårlig kikkert fra før, fordi disse er ikke bra i skumring.

som du ser på bilde er det en gammel bushnell xxxxx 3-9x42 og var ikke fornøyd med den under noen forhold :wink: skumringsegenskapene er uansett ikke så veldig viktig for meg, enda :P

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...