Jump to content

Bra kikkert?


alias

Recommended Posts

Jeg har irritert meg i mesteparten av mitt aktive skytterliv over ”ubrukbare” kikkertsikter. Det betyr at etter å ha smadret et tilstrekkelig antall, satt man igjen med et lite antall Østerikere og Tyskerter med fast forstørrelse. Er rart det herre: Når man er så gammel at man snart våkner opp dau i senga eller en anna plass, så dukker det opp ”kjekt å ha” ting.

 

Har vært og bladd litt på 6mmbr forum

 

Der fant jeg et merke – som har vært på banen en stund – og som kommer til et marked som et direkte svar på en forespørsel. Jeg har tidligere prøvd å få i gang et nesten tilsvarende prosjekt i forhold til S&B, og som vanlig, i slike sammenhenger, fikk man selvfølgelig ingen respons. Men det er jo bra at noen bryter gjennom tåka.

 

Så om jeg hadde vært full av pengskjit, så, hadde jeg kjøpt meg en March 36-55x52. Det hadde vært omtrent det jeg behøver på de lange holdene (på bane) utover det jeg har fra før. Og….., hadde ikke vært så dumt på gåsa eller rådyran i jordekanten heller.

 

Det er en variabel, ja vel, men problemet med gjennomskjæring av tuben er løst en gang for alle ved at det ikke er noen gjennomskjæring – hurra.

 

Så dyr stor kikkert som ståa er: Ingen PMII (S&B kan berre ha det så godt) ingen Leupold, men en March; laga i Japan!

Link to comment
Share on other sites

March kikkertsikte ble laget for BR i all hovedsak. I Norge vet jeg om 3stk. alle med fast 40X

March kommer i størrelse 40X, 50X og 60X (50 & 60X kom i fjor), samtidig som de kom med en zoom 10-60X (i 2008)

 

Disse koster i underkant av $3000,-

 

Link Kelbly

 

 

Edit, det har kommet flere mod. enn jeg var klar over.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

March har vel fått tildels glimrende skussmål fra "de over dammen".

Men bortsett fra det lille jeg har lest om de er det et blankt ark for meg.

 

Med fare for å gå litt OT så har Sightron SIII 8-32x56 også fått mye god omtale på samme forum.

 

Og PMII skulle visstnok vært på markedet med en 12,5-50x56 allerede, men har ikke hørt noe mer fra den fronten.

 

Gjennomskjæring av tuben? For oss noviser må du gjerne forklare :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...