Jump to content

Tiur rett frå skogen


oeho

Recommended Posts

Nyleg var vi ein gjeng på toppjakt i Sverige, og var så heldige å få ein fin vaksen tiur heilt på slutten av eine dagen. Faktisk var det svarte natta då det small!

 

Denne tiuren bestemte vi oss for å tilberede heilt blodfersk, som det seg hør og bør for slikt eit fornemt vilt. Her føl då oppskrifta på blodfersk tiur som eg gjorde det (nok mat til tre mann):

 

KRAFT

Flå tiuren og skjer ut brystfiletane og låra. Ta vare på hjarte og lever. Skroget og halsen går til kraft. Sidan vi ville kjenne den verkelege smaken av tiuren, laga eg kraft utan grønnsaker. Skroget vart oppdelt, bruna og dekt med vatn. Etter første oppkok skumma eg av, og let krafta koke i vel ein time. Deretter vart kraftbeina teke ut, og krafta fekk koke inn til minst det halve.

 

BRYSTFILETAR

Sidan vi berre var tre mann, la vi det eine brystet og låra i kjøleskåpet for seinare bruk. Det andre brystet vart krydra med salt, pepar og litt rosmarin, og bruna i godt smør(viktig!). Deretter vart brystet sett i omnen på 200 grader i ca 25 min. Indrefileten vart steikt kort tid i panna for seg sjølv. Hjarte og lever vart bruna til sausen. Fileten fekk kvile ei god stund i folie før oppskjering i fine skiver.

 

SAUS

Den ferdig innkokte krafta vart tilsett ei passande mengd kremfløyte, og smakt til med salt og pepar. Deretter vart sausen jemna, og opphakka hjarte og lever lagt i. Til slutt vart ei spiseskei god svensk prim rørt inn.

 

TILBEHØR

Kokte poteter, smørdampa rosenkål, steikt bacon og sopp. Ei flaske god raudvin, vi hadde Cabernet Sauvignon, men akkurat val av vin kan nok mange meir om enn meg!

 

Etter ein lang dag i skogen smakte dette vanvittig godt, sjølvsagt servert framfor peisen i hytta!

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

For å ta overskriften til tråden helt bokstavelig så kan jeg bidra med å fortelle hva jeg liker å gjøre med fugl som jeg har vært uheldig å skamskyte.

 

Man står der da, fornøyd med å ha fått fugl, men litt forbanna over å ha forvandlet den flotte fuglen til en bylt av fjær, blod og gørr. I slike situasjoner synes jeg vi yter fuglen mest rettferdighet dersom vi tilbereder den med en gang. Å henge eller putte den i sekken blir fort mye griseri, dessuten kan det bli et problem med fluer dersom det er tidlig på høsten.

 

Flå fuglen og skjær ut kjøttet. Tenn opp bålet eller primusen. Det er en fordel å ha noe stekefett i panna, smør, flesk eller bacon har man ofte med på tur. Min personlige favoritt til dette er feit salamipølse. Del dette opp i småbiter, ha dette i panna på moderat varme slik at fettet trekkes ut. Del fuglekjøttet i jamstore biter og ha i panna sammen med flesket eller salamien. Det trenger ikke mange minuttene før maten er klar. Har man ikke stekepanne kan man grille kjøttet over varmen. Lykken er da å fyre opp et lite bål med bjørkeved, det gir gode glør.

 

Jeg vil påstå at dette gir en helt unik smaksopplevelse, man kjenner smaken av skog. Man forsyner seg rett fra panna, med fingere som nettopp avsikret og dro i avtrekkeren. Buksa har fått en dusj av tiurblod, hendene blir ikke rene før man får vasket seg med såpe. Måltidet blir avsluttet med nykokt kaffe.

 

Jeg lover Dere kammervenner, når man sitter slik ute i skogen, da savnes intet. Du savner ikke sausen, ikke vinen, ikke grønnsaker, ikke tallerken og bestikk. :D

Link to comment
Share on other sites

Eg må sei meg tildels einig i den siste linja di Guttapåskauen, eg ser heilt fordelen med et komplett måltid, men det som ein lager til råferskt i skauen, det er ein stor porsjon med smak og sanser. Alt smaker faktisk betre i skauen, til og med gammelt brød med ost, smaker godt sammen med skogskaffien.. :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...