Jump to content

nytt løp på remington 870 16kaliber


Nils Andre

Recommended Posts

Er nokså sikker på at pipa ikke er den eneste kaliberspesifikke delen i en 870, alt som har med mating fra magasinet samt sluttstykke og utkaster osv er vel forskjellig på de ulike kalibrene? Mulig selve låskassa er forskjellig også, litt usikker på det.

 

Nye piper i kal 12 er alminnelig handelsvare, kaliber 16 kan være vanskelig.

Link to comment
Share on other sites

Kaliber 12 og 20 er relativt like vanlig 16 er gammelt og du får ikke nyere våpen i dette kalibret. Jeg er enig i ovennevntes innvendinger. Det er ikke store forskjellen i diameteren på 16 og 12 så det kan være samme magasin for alt jeg vet. Men ladde mekanismen og kammer vil jo være litt slarkete etter mitt syn hvis dette er likt. Beste er om du måler eller spør fagfolk. 

Link to comment
Share on other sites

Lurte på det samme sjøl en gang, bare med 1100, dette er det beste svaret jeg fant:

 

"Update - Purchased a 16 gauge barrel, and also the following parts which are indeed different between the 12 and 16 gauge standard 1100s:  Interceptor latch Feed latch Action bar Bolt Assembly (includes extractor)  All other parts I have found to be identical (trigger group, action spring, magazine tube, etc.). In fact, I'm not certain that the action bar sleeve itself was different, but the bolt carrier was certainly different between the 12 and the 16 gauge.  Swapped the parts. Forearm has a slight play, but I have not tried to tighten the retaining cap with the monkey grip yet. Loaded up three shells, and to my pleasant surprise, by 12 gauge standard 1100 went Boom, Boom, Boom, slinging out 16 gauge shells."

 

https://www.refugeforums.com/threads/remington-1100-12-16-gauge.1021654/post-10779593

 

Regner med mye av det samme gjelder 870

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...