Jump to content

Feltladning til spesialrevolver


Recommended Posts

Har akkurat fått laget meg spesialrevolver 686 3".

Til de vanlige revolver feltladningen har jeg benyttet 2,9gr N310, SWC 105gr blykule og de samler tight og godt i de to andre 686 6".

Blir dette litt slapp lading i 3", eller har noen noe spesiell spesialrevolver ladning de vil dele? Gjerne benyttet i 5/686.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har en tilsvarende spesialrevolver og den går bra med samme kule og 2,2 grain N310. Har ennå ikke skutt den på mer enn 50 meters hold, men den blinken traff jeg der jeg siktet. 

Link to comment
Share on other sites

Gjør det enkelt, bruk samme i både spesialrevolver og "vanlig" revolver. 

Hvis du har beholdt originalpipa er  riflestignen den samme på alle tre 686ene du har, 18,3/4".

Dette vil samle wadcuttere greit på 25 meter men min erfaring er at går du for mye ned på kruttmengde vil samlingene åpne seg.

 

Link to comment
Share on other sites

On 5/13/2024 at 10:17 PM, Brukernavn: said:

Gjør det enkelt, bruk samme i både spesialrevolver og "vanlig" revolver. 

Hvis du har beholdt originalpipa er  riflestignen den samme på alle tre 686ene du har, 18,3/4".

Dette vil samle wadcuttere greit på 25 meter men min erfaring er at går du for mye ned på kruttmengde vil samlingene åpne seg.

 

Det var akkurat det jeg prøvde på, i mine 2 andre 686 6" går de skuddene som laser og samler tett, i denne 3" spredde de samme skuddene som ei hagle på 25m m/anlegg...

Link to comment
Share on other sites

Razorback skrev (På 17.5.2024 den 12.57):

Det var akkurat det jeg prøvde på, i mine 2 andre 686 6" går de skuddene som laser og samler tett, i denne 3" spredde de samme skuddene som ei hagle på 25m m/anlegg...

Jeg opplever noe av det samme. Har en 6" og en 2,5" som spiser det samme, men også en 4" som sprer som ei hagle. Nå er grep og sikter forskjellige så det blir mange variabler her, men jeg tenker å lade opp noen skudd med samme krutt og samme col men med 0,2 grains forskjell og se hvor det havner. Neste skritt blir annet krutt, annen col (beklager uttrykket - heter vel settedybde) eller andre kuler. Virker som om dette er noe som må tilpasses våpenet uten at jeg skjønner hvorfor.

Link to comment
Share on other sites

Det er ikke alle S&W med original pipe som liker lette kuler. Jeg teste alt av ladninger med N310, N320, N340 i tilleg til Bullseye, forskjellige kalibreringer, forskjellige kuleprofiler i min 6" 686. ikke tale om at den ville gå, i beste fall holdt jeg svarten på 25m. Med 148gr WC og 158gr SWC holdt den (X). Både min M14 med Rafdal pipe og min Manurhin MR73 3" Spesialrevolver går godt med lette kuler

Link to comment
Share on other sites

Laget meg ladestige fra 2,2 til 3,2 N310 her i går og var å testet de her nå. 

Når jeg passerte 3,0 begynte den å samle ganske så bra, vanlige feltladninger på 2,7 gav fremdeles i overkant mye spredning. Testet 3,1 i 6" også, pga vekt i løp var det ikke veldig mye mer rekyl i den, men ble merkbart i korte og lette 3"en.

Link to comment
Share on other sites

Posted (edited)

Nesten alle i klubben min bruker 2,2 grn 310 sammen med 105 grn SWC til felt. De setter kula 1 mm under hylsekant. De rette folka bak denne ladningen skyter utrolig bra.
Jeg syns det blir litt rekyl av dette i min 686-3 med 2,5" løp i SR. Derfor har jeg valgt 2,3 grn 310 og kula 1 mm over hylsekant, dette bruker jeg da også i 686 6".

 

 

Edited by Elmer K
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...