Jump to content

Pistol til dynamisk - Miljø i Trøndelag?


Recommended Posts

Jeg har nylig gjort meg ferdig med sikkerhetskurs på pistol, ferdig med 6 mnd og minimum 10 treninger, og har en godkjent våpensøknad på 9mm pistol.

 

Har fått prøve meg på noe som ligner dynamisk, og har derfor veldig lyst til å ta kurs å begynne med det så snart det lar seg gjøre.

Men jeg har som sagt en godkjent søknad på pistol nå, og har lyst til å kjøpe meg et våpen for å skyte med mens jeg venter på tilgjengelig kurs.

For meg ser det ut som "open klasse" er det jeg kunne tenkt meg å begynne med.

Er det noen som har tips/erfaring på pistol i 10-20k klassen ink optikk? Jeg har sett på Canik Rival S med Mecanik sikte, og ser at den får gode skussmål. Jeg tar gjerne imot andre tips.

 

 

Hvordan er miljøet for dynamisk rifle i trøndelag? Kan det stemme at det kun er mini-rifle som det skytes med i trøndelag?

Link to comment
Share on other sites

Heisann!
Det å hoppe rett inn i Open er vel bortimot som å begynne med bilracing og hoppe rett opp i Formel-klassene - jeg ville heller begynt i Production eller Standard (men det er nå meg). Blir vel Production optics for din del da, dersom du skal skyte med optikk.
 

Bor "nesten" i Trøndelag selv også, og vet at det er godt miljø både i Hemne og Trondheim ihvertfall, samt en og annen match på Hølonda ("Snøfokk" riflematch bruker å være artig). Det stemmer ihvertfall ikke at det kun skytes minirifle :) 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

tg1 skrev (16 minutter siden):

Heisann!
Det å hoppe rett inn i Open er vel bortimot som å begynne med bilracing og hoppe rett opp i Formel-klassene - jeg ville heller begynt i Production eller Standard (men det er nå meg). Blir vel Production optics for din del da, dersom du skal skyte med optikk.
 

Bor "nesten" i Trøndelag selv også, og vet at det er godt miljø både i Hemne og Trondheim ihvertfall, samt en og annen match på Hølonda ("Snøfokk" riflematch bruker å være artig). Det stemmer ihvertfall ikke at det kun skytes minirifle :) 

 

Takk for bra svar. God presisering, det er helt sikkert Production Optics jeg skal gå på da ja. Jeg som ikke har helt kontroll på hva som blir riktig men skjønner nå :)

 

Jeg har egentlig mest lyst på CZ Shadow 2, men har ikke økonomi til det i år og må derfor finne meg noe annet.

 

 

Link to comment
Share on other sites

FNymo skrev (3 minutter siden):

Jeg har egentlig mest lyst på CZ Shadow 2, men har ikke økonomi til det i år og må derfor finne meg noe annet

"Gammelshadow"  fra Finn da. Jeg gjorde det og fant ut jeg ikke trengte noen S2. Betalte 5000,- og har vel modda den for 1-2000,-

 

K

Link to comment
Share on other sites

Om nytt er på ønskelisten, og du skal skyte prod optics....

Glock 17 MOS, 12-13.000.

Vortex venom, 3-4.000

Skal du i open så er det å skaffe seg gjenget drop-in løp (til kompensator) fra f.eks brownells. Med drop-in trengs der ikke børsemakerarbeid (har ikke hatt behov for det selv).

Løp 3-4.000

comp 2-3.000

 

Så kommer alltid ett og annet utover dette man gjerne har lyst på...men slik er det med alt.

 

Glock 17 kan brukes til samtlige ipsc pistol klasser, i tillegg til NSF. Glock fungerer til alt, men er optimalt til ingenting. 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...