Jump to content

Optilock montasje kombi


Recommended Posts

Hei!
Jeg har en Optilockskinne som i sin tid stod på en Tikka 512 kombi. Jeg har nå gått over til Sabatti, men ønsker å bruke montasjen videre på denne da jeg synes den er god. Den passer skinnen, men rekylklakken i skinnen er for bred til våpenet mitt. Er det noen som vet hvordan en kan få den ut? Jeg har prøvd å "skru" den ut ved hjelp av tang, men turte ikke bruke makt da jeg ikke vet hvordan denne er festet.

Noen som har tips?

Optilock 11mm snabbfäste 1" S1800914 - Vildmarkskallare.se webbutik

Link to comment
Share on other sites

Posted (edited)

Den er gjenget, mener det er standard M5 eller M6?

Bare å skru den ut som en vanlig skrue. Mulig den er festet med Loctite, så en varmepistol kan være kjekt om den sitter godt. 

Edited by asterix
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Er det den tappen som stikk ned gjennom skinna du meiner?

Eg var borti det ein gong og då var det berre å dore ut den tappen. Den kom lett ut så prøv å kakke den litt (ned) og sjå om den flyttar seg?

Link to comment
Share on other sites

.22-Krag skrev (1 time siden):

Er det den tappen som stikk ned gjennom skinna du meiner?

Eg var borti det ein gong og då var det berre å dore ut den tappen. Den kom lett ut så prøv å kakke den litt (ned) og sjå om den flyttar seg?

Ja er den tappen som stikker ned. Usikker på å kakke for mye i frykt for at den er gjenget, men tør ikke dra til med tang fra undersiden heller om den er festet på annen måte. Kan prøve gi den et par slag med passende verktøy å se om den flytter seg.

 

 

asterix skrev (1 time siden):

Den er gjenget, mener det er standard M5 eller M6?

Bare å skru den ut som en vanlig skrue. Mulig den er festet med Loctite, så en varmepistol kan være kjekt om den sitter godt. 

Det er rekylpinnen under skinna du tenker på? Bare for å være sikker mtp to ulike svar.

Link to comment
Share on other sites

Posted (edited)

Jeg er ikke hjemme, men fant et bilde av en modifisert montasje fra en tidligere tråd. Sett på en tang, event skiftnøkkel og skru den ut. Tappen er i hvertfall gjenget på de tre montasjene jeg har, så å kakke den ut med en dor vil by på visse utfordringer. Men godt mulig det finnes andre løsninger- mine montasjer er vel 15-20 år ++

optilook.png

Edited by asterix
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...